صنایع‌دستی خانواده‌محور و به نوعی اقتصاد فرهنگی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در نشست شورای راهبردی رویداد مسئولیت اجتماعی گفت: صنایع‌دستی خانواده‌محور و یک نوع اقتصاد فرهنگی است و می‌تواند با مسئولیت اجتماعی ارتباط خوبی داشته باشد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای راهبردی رویداد مسئولیت اجتماعی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف و معاونان و مدیرانی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف تشکیل شورای راهبردی مؤسسه چند منظوره مسئولیت اجتماعی سلامت ایران امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست با قدردانی از تشکیل این شورا، گفت: صنایع‌دستی خانواده‌محور و نوعی اقتصاد فرهنگی است و می‌تواند با مسئولیت اجتماعی ارتباط خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید از صاحب نظران و کارشناسان در خصوص مسئولیت اجتماعی در زمینه ساخت صنایع‌دستی استفاده کنیم.

سعدالله نصیر قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی سخنران بعدی این همایش با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت انسان‌هایی دارند که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر علم و دانش در زمینه مسئولیت اجتماعی تعیین کننده است. علم و دانش باید مسئولیت اجتماعی تولید کند.

وی تصریح کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید موضوع مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار بدهند و این موضوع در آینده باید مورد توجه دانشگاه‌هایی قرار داشته باشند که بخش عمده علم کشور را تولید می‌کنند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *