تشکیل تعاونی برای مجموعه داران/تقدیر از کلکسیونرها

ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران با اعلام طرح تشکیل تعاونی و تقدیر از کلکسیونرها به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران با حضور امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری، منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه داران ایران، احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) و مجموعه داران خصوصی کل کشور در سالن همایش ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

در این نشست منوچهر لطفی، رئیس انجمن مجموعه داران ایران گفت: انجمن مجموعه داران نزدیک به ۱۴ سال فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون ۴۰۰۰ هزار مجموعه دار فعال در کشور داریم. مهمترین وظیفه انجمن مجموعه داران ایران تشویق و ترغیب مجموعه داران جهت ثبت مجموعه خصوصی در وزارت میراث فرهنگی است.

در ادامه احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) گفت: در همه جای دنیا مجموعه داری فرهنگ پیش درآمد موزه داری است و بسیاری از موزه‌های مشهور دنیا توسط اشخاص مختلف ثبت و به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ایکوم به عنوان سازمان موزه‌های دنیا هرساله محوری را تعیین می‌کند که محور امسال پایداری و حال خوب است.

امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه نشست با اشاره به برنامه‌های روز جهانی موزه و میراث فرهنگی شهرداری تهران گفت: استفاده از تجارب مجموعه داران بخش خصوصی از اهداف مهم این ستاد است و شهرداری تهران در نظر دارد در راستای معرفی و آشنایی شهروندان با این بخش از موزه داری با همکاری مجموعه‌ها و سازمان‌های مرتبط اولین نمایشگاه مجموعه داران بخش خصوصی کل کشور را برگزار کند.

وی همچنین با بیان اینکه نوروز امسال حدود سه میلیون نفر از مجموعه‌های موزه‌ای تهران بازدید کردند گفت: به زودی بخش جدیدی در سامانه جامع گردشگری جهت معرفی این مجموعه‌ها طراحی خواهد شد تا علاقمندان بتوانند از کلیه اطلاعات بهره برداری کنند.

در این گردهمایی ضمن تقدیر از ده مجموعه دار، مقرر شد یک شرکت تعاونی جهت ارائه خدمات به مجموعه داران تشکیل شود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *