۷۴ مکان جذاب اکو منتظر ورود گردشگران است

اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌های مشترک اکو گفت: ۷۴ مکان تاریخی و طبیعی کشورهای عضو اکو آماده ورود گردشگران با جذابیت‌های بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو ناظری پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اردبیل با عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اظهار کرد: شهر اردبیل در سال میلادی جاری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده که باید مسئولان ایران و استان اردبیل از این ظرفیت و فرصت بیشترین بهره را ببرند.

وی مشارکت بالای کشورهای عضو اکو را در تقویت صنعت گردشگری به ویژه تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیه دریای سیاه، چین، صربستان، رومانی و بلغارستان را یادآور شد و تصریح کرد: خوشحال هستیم که سفرا و نمایندگان سفارت این کشورها در اردبیل حاضر شدند تا در این رویداد مشارکت کنند.

دبیرکل سازمان همکاری‌های مشترک اکو به جذابیت‌های گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و آداب و رسوم مردم این منطقه از فرصت‌های بی‌نظیر جذب گردشگری است و وجود جاده ابریشم در این مسیر فرصت بیشتری را فراهم کرده تا بتوان پیوندهای اقتصادی بیشتری را رقم زد.

ناظری افزود: ۷۴ مکان تاریخی و جذاب گردشگری در منطقه اکو وجود دارد که آماده ورود گردشگران و توریسم‌های خارجی است که اعضای سازمان اکو متعهد شدند تسهیل‌گری ویژه‌ای را برای گردشگران در ورود به این مناطق فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تحقق اهداف و معرفی توانمندی‌های گردشگری کشورهای عضو اکو شرایط بهتری فراهم شده و ما در اجلاسیه‌های سالانه سعی می‌کنیم تا با معرفی پایتخت گردشگری برای معرفی جذابیت‌ها در این مسیر گام‌های جدی‌تری را برداریم.

ناظری به بیانیه سمرقند در معرفی اردبیل به عنوان نقطه گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت مبتکرانه فرصتی را فراهم کرده تا مردمان این منطقه در کنار سایر گردشگران علاقه‌مند بتوانند در کشورهای عضو سازمان حاضر شده و از مناطق جذاب آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در سومین اجلاسیه که در شهر باستانی خجند تاشکند برگزار شد بعد از دوشنبه ساری و اردبیل قرار شد شهر سبز ازبکستان در سال ۲۰۲۴ و ارزروم ترکیه نیز در سال ۲۰۲۵ میلادی به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو معرفی شوند.

ناظری به زیبایی‌های طبیعی و تاریخی اردبیل و پیشینه تمدنی آن اشاره کرد و گفت: این شهر با داشتن تاریخ کهن باستانی و حتی پیش از اسلام و آثار بر جای ماندن از دودمان کشورهای اسلامی توانسته آثار متعددی را صیانت کرده و در شاهنامه نیز نامی از او را به شایستگی می‌بینیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین، منطقه بکر فندقلو، شهر گردشگری سرعین، شورابیل، نئور و سایر مناطق پرجاذبه شهر می‌تواند بهترین بستر ورود گردشگران داخلی و خارجی در سال مزین به رویداد ۲۰۲۳ باشد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های مشترک اکو تصریح کرد: قرار است پنجمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال‌جاری در اردبیل برگزار شود تا بتوان بیش از هر زمان دیگر توانمندی‌های این خطه را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم اهدای حکم پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل به استاندار اردبیل تقدیم شد و نشان سلاطین صفوی نیز از سوی استاندار اردبیل به دبیرکل اکو اهدا شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *