لغو روادید با ۵۰ کشور دنیا در آستانه تصویب

اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لایحه لغو روادید ۵۰ کشور دنیا با ایران به هیئت دولت ارائه شده که امیدواریم در کوتاهترین زمان این لایحه به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح رویداد ۲۰۲۳ اردبیل اظهار کرد: وزارت امور خارجه، نمایندگان استان در مجلس، استاندار اردبیل و سایر مجموعه‌ها در برگزاری این رویداد تلاشی مؤثر انجام دادند تا در قالب رویداد ۲۰۲۳ اردبیل شاهد توسعه ارتباطات با کشورهای عضو اکو و حضور گردشگران از مناطق مختلف باشیم.

وی با قدردانی از سعه‌صدر دبیرکل سازمان منطقه‌ای اکو تصریح کرد: سفرای کشورهای چین، صربستان و نمایندگان کشورهای رومانی و بلغارستان نیز در این رویداد حاضر شدند تا شاهد برگزاری یک رویداد مناسب به میزبانی اردبیل باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال ۹۸ اردبیل میزبان گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب و معرفی شده است، گفت: این استان به عنوان بخش ارزشمندی از کشورمان دارای مزیت‌های گردشگری با رویکرد متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی و… برخوردار است و قطعاً می‌تواند به مدت یک سال در کشور و سطح کشورهای عضو اکو پرچمدار جذب گردشگر برای مناطق مختلف کشور باشد.

ضرغامی افزود: اردبیل به درستی و با دقت تمام برای این رویداد انجام شده و ویژگی‌ها و مزیت‌های آن نیز قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این استان دارای ابعاد گردشگری تاریخی، فرهنگی با ابنیه‌های باستانی متعدد و ارزشمند نظیر اثر جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که بر تارک ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی جهان می‌درخشد.

ضرغامی اضافه کرد: بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به حضور در این بقعه متبرکه بوده و در کنار آن سعی می‌کنیم تا این استان را با ظرفیت بی‌نظیر در ابعاد گردشگری طبیعی، مذهبی و فرهنگی معرفی کنیم.

وی بیان کرد: با فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتر در این استان می‌توان به انواع جاذبه‌های گردشگری دسترسی پیدا کرد که جنگل فندقلو در ردیف جنگل‌های هیرکانی دسترسی به دریای خزر، وجود ۱۱۰ دهنه چشمه‌های آبگرم معدنی ظرفیتی ممتاز و بی‌نظیر است.

جوانی که به سبلان صعود نکرده نیمی از عمرش بر فنا است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود قله سبلان را با قداست خاص از ظرفیت بی‌نظیر گردشگری این خطه برشمرد و اظهار کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم جوان ایرانی که به قله دماوند و سبلان حداقل یک بار صعود نکرده باشد نیمی از عمرش بر فنا است.

ضرغامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زیباترین دریاچه بالای قله در سبلان واقع شده که در یک ارتفاع مناسب این دریاچه بی‌نظیر خودنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: شایستگی‌های استان اردبیل در ابعاد مختلف گردشگری کاملاً مشهود است و بنده معاون گردشگری را مأمور کردم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را در حوزه گردشگری در یک سال اخیر معرفی کند.

ضرغامی گفت: باید به صورت ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان با اولویت گردشگری برای کشورهای عضو اکو و سازمان توسعه دریای سیاه و سایر مناطق معرفی شده و این قابلیت‌ها بیش از گذشته نمود پیدا کند.

وی افزود: در این استان زیرساخت‌های توسعه گردشگری نیز مهیا است به طوری که با تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و امکان توسعه بزرگراه‌ها می‌توان در جذب گردشگر موفق عمل کرد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت مردمی ۵۰ کیلومتر خط ریلی این استان که جز سخت‌ترین خط ریلی کشور است، اجرایی شده و مابقی پروژه نیز به سرعت در حال انجام است.

وی ظرفیت گردشگری سلامت را نیز در کشور و استان اردبیل یک ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: این توانمندی‌ها باید بیش از گذشته معرفی شده تا گردشگران و مسافران بیشماری به این استان سفر کرده و از آب و هوای متنوع و سایر قابلیت‌های گردشگری سلامت آن استفاده کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: از خلخال گرفته تا دامنه‌های سرسبز مغان بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است که امیدواریم در سال‌های آینده این توانمندی‌ها بیشتر معرفی شود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *