۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری انجام شده است

اردبیل- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ در یک سال اخیر ۱۴۱ میلیون دلار در حوزه گردشگری در ایران سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر شالبافیان شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اردبیل با سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: فرصت سرمایه‌گذاری خوبی در قالب کشورهای عضو اکو به صورت مشترک فراهم آمده که ما با احصای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سعی می‌کنیم این طرح‌ها و هدف‌گذاری‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی برای ایران اسلامی فراهم کرده تا توانمندی‌های گردشگری خود را در ابعاد مختلف معرفی کند تا شاهد جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف باشیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در یک سال اخیر بیش از ۱۴۱ میلیون دلار در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری خارجی در ایران انجام شده و امیدواریم با تدوین قانون حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و رفع دغدغه‌های آنها بتوانیم بیش از این در این حوزه موفق عمل کنیم.

شالبافیان از ارائه مشوق‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی و تضمین سرمایه‌های آنها در کشورمان برخلاف شایعه‌پراکنی‌های نظام غرب اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری صادر شده که ۲ هزار و ۵۸۰ مورد از آنها به ارزش ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در مراحل اجرایی قرار گرفته است.

وی پرداخت میزان تسهیلات را در این حوزه پنج برابر سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: اعتلای تسهیلات ارزی و ریالی در دستور کار قرار گرفته و ابلاغ این منابع را با اولویت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شاهد هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان اردبیل نیز می‌توانند در این حوزه ورود مؤثر و راهگشایی داشته و زمینه و فرصت‌های بی‌نظیری را در این بخش مهیا کنند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *