چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان رفع تصرف شد

اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رفع تصرف از فضاهای عمومی و چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ایزدی اظهار داشت: بازار تاریخی قیصریه اصفهان با بیش از هشت و نیم کیلومتر طول و نزدیک به ۴۰۰ سال قدمت یکی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین بازارهای تاریخی اصفهان است که در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش‌جهان) واقع‌شده است.

وی ادامه داد: در این ۴۰۰ سال بیش از هشت هزار واحد تجاری در این بازار در قالب تیمچه‌های بازارهای مختلف، راسته‌بازارها، کاروانسراها و سراها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته به دلیل قدمت بازار، برخی سودجویان با تصرف غیرقانونی فضاهای عمومی بازار همچون ورودی‌های چهارسوهای بازار و سکوهای عظیم پیر نشین چهارسوهای بازار اقدام به ایجاد مستحدثاتی همچون فروشگاه کرده بودند.

ایزدی تصریح کرد: با اقدامات حقوقی حوزه امور حقوقی اداره‌کل و همکاری همکاران یگان حفاظت و گروه امانی، امروز و پس از دریافت حکم قضائی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی که به‌صورت غیرقانونی در فضاهای عمومی چهارسوی ضرابخانه بازار بزرگ و تاریخی قیصریه اقدام به ایجاد فروشگاه کرده بود تخریب و این مجموعه زیبای تاریخی که بدون اذن و غاصبانه تصرف‌شده بود هم‌زمان با پاسداشت هفته میراث‌فرهنگی رفع تصرف شد و مرمتگران برای مرمت این بخش از بازار در مجموعه ضرابخانه مستقر شدند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *