پیگیری موضوع تئاتر شهر در هیات دولت

وزیر میراث فرهنگی گفت: معضلات بنای تاریخی تئاتر شهر را فردا در هیات دولت پیگیری می‌کنم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرو اتفاقاتی که در حریم بنای تئاتر شهر افتاده است و این بنا را برای حضور فرهنگیان و مردم نامناسب و حتی ناایمن کرده است گفت: متأسفانه پارک دانشجو به لحاظ آسیب‌های اجتماعی که دارد به خصوص ضلع شرقی آن بسیار ناامن است. البته وضعیت ضلع غربی آن به دلیل رفت و آمد هنرمندان و فرهنگیان بهتر است.

وی افزود: پست مشهوری دارم که بابت آن هزینه دادم. من منتقد درجه اول مجتمع ولیعصر هستم که آنجا ساخته شد. دو گزارش تا به حال نوشتم و یک بار به داخل مجتمع رفتم. مجبور شدم حرفی را بزنم که گفتند نباید می‌زدی. گفتم دست‌هایی در کار است که این ساختمان در کنار تئاتر شهر ساخته شود و به مردم بگویند که این مسجد را بعد از انقلاب و تئاتر را قبل از انقلاب ساختند و یک تضادی در کنار هم ایجاد کنند.

وی گفت: شما وقتی وارد مسجد می‌شوی با دیوار سیاه رو به رو می‌شوی. کجا مسجد داریم که ورودی آن دیوار سیاه باشد. بلکه برعکس یک فضای مناسبی دارد. مسجد حاج عزیزالله یا مساجد بازار را ببینید که ورودی آن چقدر لذت بخش است. مساجد خارجی نیز همین طور است. اما حالا در کنار تئاتر شهر مسجدی ساخته‌اند. از نظر فرهنگی هم پارک دانشجو مشکلات زیادی دارد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: وزیر ارشاد از من درخواستی کرد و من ندیده با او موافق هستم. او گفت من با یک فاصله‌ای می‌خواهم در آنجا حفاظ شیشه‌ای بزنم که کسی نتواند به دیوار تئاتر شهر آسیب بزند. نمی دانم چرا این اجازه را به او نمی‌دهند. شهرداری هم از من همین را خواسته بود اول فکر کردم که مشکل حریم است ولی ربطی ندارد. ما با این دیوار شیشه‌ای از آنجا حفاظت می‌کنیم. من به وزیر ارشاد گفتم به شرطی که هر زمان نیاز بود برداشته شود و مداخله‌ای در بنا ایجاد نکند. این حفاظ در واقع یک پارتیشن شیشه‌ای است.

ضرغامی بیان کرد: من فردا در هیأت دولت هم از آقای زاکانی شهردار تهران و هم از وزیر ارشاد سوال می‌کنم تا زودتر این کار انجام شود. از نظر فرهنگی هم باید به این پارک رسیدگی شود. الان در آن محدوده حضور دست فروشان زیاد شده است و کل فضای آنجا در اختیار دست فروشان قرار گرفته است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *