نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین برگزار می‌شود

به زودی نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین در شهر شی آن توسط موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی که در سفر کاری چین به سرمی‌برد، امروز چهارشنبه ٦ اردیبهشت ماه در شهر شیء آن چین طی نشستی با جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، رسانه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد، استادان دانشگاه و ایران شناسان و هنرمندان دیدار کرد.

دارابی در این مراسم گفت: ایران و چین روابط و مناسبات قدیمی دارند که راه ابریشم یک نمونه بارز درگذشته تاریخ است. امروزه این مناسبات بسط و گسترش یافته و در عالی‌ترین سطوح قرار دارد که فرصت بس مغتنمی برای هر دو کشور است.

دارابی افزود: وقتی از ایران سخن می‌گوئیم یعنی قدیمی‌ترین تمدن و دارای قدمت ٧٠٠٠ساله و سابقه یک میلیون سال سکونت بشری دارد. ایران دارای ٣٥هزار اثر ثبت شده تاریخی است و دارای جاذبه‌های فوق العاده سیاحتی، گردشگری، زیارتی است. ایران کشوری با چهارفصل خیره کننده که برای گردشگران مقاصد اصلی در هر جای جهان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: مردم ایران ملتی نجیب، مهربان، میهمان دوست و بسیار صمیمی و خونگرم هستند. این خصوصیات اخلاقی برای ملت با تمدن ایران برای همه جهانگردان فرصت بی‌نظیری از سفر را فراهم می‌سازد.

وی افزود: ایران میزبانی برای همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگی ایران است.

شهر شیء آن در چین از جمله شهرهایی است که مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند. برگزاری نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین در آینده نیز در همین شهر توسط موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *