به راویان موزه متروپلیتن گفته‌اند نام خلیج فارس را نیاورید

وزیر میراث فرهنگی با روایت خاطره اش از بازدید موزه متروپلیتن گفت: به راویان موزه گفته بودند نام خلیج فارس را نیاورید.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی در صفحه مجازی خود، به سخنرانی اش در بیستمین همایش سالانه باستان شناسان اشاره کرد و گفت: استفاده از دانش خارجی‌ها خوب است و حتماً هم باید برای آن برنامه ریزی شود تا افراد صاحب نظر بیایند و نظرشان را بدهند. متأسفانه غرب به دلیل نگاه برتری جویی که دارد آن را در سیاست‌های خود اعمال می‌کنند و برخی چیزها را درباره شرق نادیده می‌گیرند و آدرس غلط می‌دهند و یا آن چیزی که شایسته است را در مقایسه با خودشان مطرح نمی‌کنند.

وی گفت: این را در خیلی از حوزه‌ها دیده ام. حتی وقتی به موزه متروپلیتن نیویورک رفتم از بخش‌های مختلف آنجا بازدید کردم. بخش بزرگی از آن موزه درباره ایران است. راوی باسوادی آن جا بود در جایی رفتم که ایران قدیم را نشان می‌داد. همینطور که نگاه می‌کردم متوجه شدم در نقشه‌ها نام خلیج فارس را زده بودند.

ضرغامی ادامه داد: دیدم آن راوی طوری ایستاده که پرشین گلف دیده نشود. گفت که این قسمت فیلمبرداری نکنید و عکس نگیرید. گفتم من فیلم توضیح شما را می‌گیرم ک تاکید می‌کنید اینجا پرشین گلف هست. گفت نه گفته اند نکنید.

وی ادامه داد: این موضوع پیچیده نیست تاریخ را آنجا گذاشته اند اما همان پرشین گلف را که در نقشه می‌بینید به زبان نمی‌آورند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *