نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری پرور در سمنان گشایش یافت

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، گفت: نمایشگاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع‌دستی و گردشگری پرور، «یک عصر یک فرهنگ» در سمنان دایر شد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نمایشگاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع‌دستی و گردشگری پرور، یک عصر یک فرهنگ در فرهنگسرای کومش سمنان دایر شد، بیان کرد: ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زیست‌محیطی، گردشگری و دامی روستای پرور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه محصولات شاخص صنایع‌دستی روستای پرور شامل گلیچ، گلیم، دست بافته‌ها و … در این نمایشگاه عرضه و معرفی می‌شود، افزود: رونمایی از کتاب پرور دیار فراموش شده از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان سمنان، اداره کل امور عشایری استان سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان، اداره میراث فرهنگی استان سمنان از امروز به مدت دو روز برگزار می‌شود.

کرم زاده همچنین با بیان اینکه مرمت و ساماندهی آتشکده دروار دامغان با آواربرداری، کف سازی و اجرای پی‌بندی و استحکام‌بخشی جرزها و بدنه‌ها آغازشده است، گفت: دوخت و دوز ترک‌ها، دیوارچینی با خشت و ملات گل برای بازپیرایی بخش‌های فروریخته، تثبیت اندودهای قدیمی و اجرای کاه‌گل بیرونی از دیگر عملیات اجرایی در راستای نجات بخشی اضطراری و مرمت این بنای تاریخی است.

وی با بیان اینکه با مرمت آتشکده روستای دروار، یکی از بناهای شاخص و با اهمیت منطقه تویه دروار و شهرستان دامغان که عمدتاً برای برپایی مراسم مذهبی در ایران باستان استفاده می‌شد، از تخریب نجات می‌یابد، گفت: آتشکده دروار مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ۲۵۱۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *