اهدای یک قطعه فرش دستباف ابریشمی به حرم مطهر اباعبدالله الحسین

خانواده متعهد قمی عاشق حسینی هنر خود را در بافت فرش نفیس و تقدیم به حرم اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک قطعه فرش دستبافت ابریشمی نفیس که به همت خانواده صفا در قم در مدت دو سال بافته شده آماده اهدا و تقدیم به آستان مقدس حرم مطهر امام حسین (ع) است.

به گفته خانم صفا، سالهاست که برای مجالس اباعبدالله الحسین (ع) به همراه بانوان همسایه فرش ابریشمی بافته و مبالغ حاصل از آن را برای این مجالس مذهبی هزینه می‌کنیم اما دو سال قبل تصمیم گرفتیم این فرش ابریشمی را بافته و برای نصب به حرم امام حسین (ع) اهدا کنیم.

وی گفت: در این فرش ۲۲۰۰ ریشه به کار رفته و در ابعاد ۲۲۰ در ۱۸۰ سانتیمتر بافته شده است.

صفا هزینه تهیه ابزار و ابریشم این فرش را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: همه این هزینه از سوی پدر خانواده تأمین شده است.

صفا یادآور شد که همه مراحل بافت این فرش با توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و ذکر مصائب امام حسین (ع) همراه بوده و بافندگان با طهارت و وضو در پشت دار قالی قرار گرفتند و در بافت ریشه ریشه آن برای سلامتی آقا امام زمان (عج) دعا کردند.

صفا افزود: بسیاری از کسانی که در بافت این فرش حضور داشتند حاجت خود را از اهل بیت و اباعبدالله الحسین (ع) گرفتند.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز با حضور در منزل خانواده صفا در قم، ضمن قدردانی از تلاش بافندگان این فرش نفیس، این حرکت و اقدام را ارزشمند توصیف کرد.

وی افزود: باید شاکر خداوند متعال بود که چنین توفیقی را اهل بیت (علیهم السلام) به این خانواده عنایت فرموده است که بتوانند در راه خدمت به بارگاه حسینی گام بردارند.

وی یادآور شد که همه هماهنگی‌ها برای انتقال این فرش متبرک به زیارت عاشورا به عتبات عالیات و تقدیم و نصب در حرم اباعبدالله الحسین (ع) انجام خواهد شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *