مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های میراثی استان‌ها

مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها در نشستی با وزیر میراث فرهنگی، گزارشی از پروژه‌های در دست اقدام و قابل رونمایی در هفته میراث فرهنگی را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از پروژه‌های حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی اکنون در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی در حال برگزاری است.

در این برنامه فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان به صورت آنلاین در جلسه شرکت کرد و گفت: ۲۶ پروژه میراثی فعال با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در دست کار است.

همچنین خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: خانه بهروزی برای هتل در دست اقدام است. در نوروز سه کارگاه فعال مرمتی داشتیم‌.

حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: ۶۰ پروژه مردمی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در حال اجراست. ۱۱ پروژه امروز رونمایی می‌شود که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۱۵ میلیارد آن از اعتبارات دولتی است و بقیه آن از محل مشارکت مردم و دستگاه‌های دیگر تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: کاروانسرای خواجه نظر جلفا به طور کامل توسط منطقه آزاد ارس مرمت شده و به رستوران سنتی تبدیل می‌شود. پروژه مشارکتی خانه تاریخی سرخه ای را با همکاری صندوق احیا داریم که به هتل بوتیک تبدیل شده است. بحث ایجاد کاربری‌های جدید در بناهای تاریخی را داریم. این شبکه می‌تواند در اقتصاد گردشگری تأثیر گذار باشد. این خانه نیز با حضور بخش خصوصی تجهیز شده است و به بهره برداری می‌رسد.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: نزدیک ۴۵ هزار قلم شیء در موزه‌ها داریم که برخی از آنها وارد سامانه جام شده است. همچنین ساختمان شهرداری و بازرگانی در میدان شهرداری رشت مرمت شد. بعد از ۱۷ سال منظر فرهنگی ماسوله تغییر کرد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *