هنوز گرفتار معضل فلزیاب‌ها هستیم/ توقیف ۴۲۷۴ دستگاه فلزیاب

رئیس یگان حفاظت از میراث فرهنگی گفت: ما هنوز با معضل فلزیاب‌ها رو به رو هستیم و تاکنون ۴۲۷۴ دستگاه فلزیاب در استان‌ها توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از پروژه‌های حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی هم اکنون در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی در حال برگزاری است.

در ادامه این برنامه، سردار حسن مهری رئیس یگان حفاظت از میراث فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما فلزیاب‌ها هستند. ۴۲۷۴ دستگاه فلزیاب در استان‌ها توقیف شده و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

وی از وزیر میراث فرهنگی خواست که برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشد.

رئیس یگان حفاظت از میراث فرهنگی بیان کرد: تلفن وزارت خانه در ارتباط با بحث دریافت اخبار مردمی را دنبال کردیم در سال گذشته ۳۸۰۰ خبر دریافت شد که از طرف مردم بود و روی آن اقدام کردیم. قرار شد تلفن سه شماره‌ای به ما اختصاص پیدا کند که اپراتور زنده داشته باشد. ما به دنبال این تلفن هستیم، شما هم کمک کنید. سال گذشته اقدام خوبی برای اولین بار رخ داد و توانستیم به هفت هزار نفر پیامک ارسال کنیم و از مردم بابت همکاری تشکر کردیم. اگر این سیستم دوطرفه باشد و ما هم پیامک آنها را دریافت کنیم، می‌توانیم از مشارکت آنها استفاده کنیم.

سردار مهری گفت: برگه اخطاری را طراحی کرده ایم و به کسانی که به میراث فرهنگی تعدی کرده‌اند، آن را می‌دادیم.

وی ادامه داد: موفق شدیم هفته گذشته با قوه قضائیه جلسه داشته باشیم و قرار شد کارگروهی تشکیل شود. امیدوارم سایر بخش‌های وزارتخانه نیز پیشنهادات خود را مطرح کنند تا منجر به امضای تفاهم‌نامه شود. با گستردگی کار در کشور، داشتن برگه اخطار به ما کمک می‌کند. ۱۸ هزار اخطار در سال گذشته داده شد و از ۱۷ هزار پرونده قضائی و جرم پیشگیری شد. همچنین ۱۲۸۳ فقره کارت ضابط قضائی برای نیروهای یگان داده شد. از مجموع موزه‌های کشور ۸۰ درصد موزه‌ها به سیستم‌اعلام‌حریق و تردد مجهز هستند و ۲۰ درصد از آنها این تجهیزات را ندارند. ۳۸ درصد از موزه‌ها سیستم اطفای حریق دارند. در ۵ استان مانیتورینگ متمرکز وجود دارد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *