فرهنگ پخت غذا برای گردشگران ایرانی و خارجی یک جاذبه است

فعالان گردشگری در نشست آش ایرانی تاکید کردند که فرهنگ پخت غذا و تنوع آن برای گردشگران ایرانی و خارجی یک جاذبه گردشگری به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست جشنواره آش ایرانی با رویکرد طعم‌های فراموش شده روز ۲۴ اردیبهشت ماه در کاخ نیاوران با حضور جمعی از فعالان گردشگری، پژوهشگران حوزه غذا برگزار شد.

در این برنامه یکی راهنمایان گردشگری گفت: سازمان جهانی سفر و غذا در سال ۲۰۲۰ تحقیقی انجام داد و اعلام کرد ۵۳ درصد از تفریحات و سرگرمی‌های گردشگر به خوراک و نوشیدنی ختم می‌شود. همچنین درآمد حاصل از آن در زمره سرانه رفاه کشورها به حساب می‌آید. همچنین افراد برای شناسایی فرهنگ‌های متنوع به کشورهای دیگر سفر می‌کنند بنابراین هر مسافر می‌تواند از طریق غذا به فرهنگ آن کشور و منطقه پی ببرد.

وی گفت: جاذبه‌ها طبیعی و انسان ساخت هستند خوراک هم جز دسته دوم است اما فرهنگ پشت تهیه خوراک خودش به تنهایی جاذبه ناملموس به شمار می‌آید. مثلاً آیا به این فکر کرده‌اید که چرا کوبیده با ریحان و سماق سرو می‌شود؟ چون گوشت قرمز باعث نقرس می‌شود اما گیاه ریحان باعث جلوگیری از آن خواهد شد و سماق هم چربی حاصل از گوشت را برطرف می‌کند. شله زرد شاهکار هنر ایرانی است. این خوراک معمولاً در مراسم عزا سرو می‌شود. چون زعفران نشاط آور است.

فرهنگ پخت غذا برای گردشگران ایرانی و خارجی یک جاذبه است

این فعال حوزه گردشگری گفت: شهری نیست که شما به آن سفر کنید اما آش مخصوصی نداشته باشد. آش غذایی است که همه مردم با مواد مختلفی آن را می پزند. بنابراین ما در ایران با انواع آش ها مواجه هستیم.

وی همچنین درباره هتل‌ها و منوی رستوران‌ها هم گفت: هتلداران و رستوران داران همیشه از کوکا و شکلات استفاده می‌کنند ما هم به عنوان راهنما به آنها می‌گوئیم گردشگر خارجی بهتر از این را در کشورهای دیگر حتی کشور خودش دارد شما محصول جدیدتری اضافه کنید. چرا از عرقیات و شربت‌های محلی استفاده نمی‌کنید که گردشگر را با طعم‌های جدید آشنا کنید.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *