شبکه مجریان تورهای گردشگری کشورهای عضو اکو راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌ کشورهای عضو اکو گفت: در تلاش برای تأسیس شبکه مجریان تورهای گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم تا این فرآیند تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو ناظری شامگاه پنجشنبه در نشست اقتصادی سفرای کشورهای عضو اکو با فعالان اقتصادی اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با راه‌اندازی این شبکه بیش از ۳۵۰ تور گردشگری را با همکاری فعالان حوزه گردشگری کشورهای عضو اکو برگزار کنیم.

وی ضرورت تقویت و توسعه تورهای گردشگری را به مقصد کشورهای عضو اکو یادآور شد و تصریح کرد: شهر تاریخی و فرهنگی اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است و این فرصتی استثنایی است تا با راه‌اندازی این تورها بیشترین گردشگران را به این شهر وارد کنیم.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای عضو اکو گفت: گردشگری برخلاف سایر صنایع نظیر کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت از جذابیت بیشتری همراه با منافع مادی و معنوی برخوردار است که قطعاً ورود به این حوزه می‌تواند پویایی بیشتری را در نظام اقتصادی و ارتقای درآمد سرانه کشورها به همراه داشته باشد.

ناظری از برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در پاییز سال‌جاری در اردبیل خبر داد و افزود: این اجلاس نیز می‌تواند فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری باشد تا بتوان بیش از هر زمان دیگر تقویت صنعت گردشگری را با ابعاد وسیع‌تر شاهد بود.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای عضو اکو اضافه کرد: در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری‌های خارجی با مشارکت فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو می‌تواند مؤثرترین راهکار در ایجاد تحول اساسی و معرفی توانمندی‌های گردشگری در ابعاد مختلف باشد که قطعاً در این زمینه ما به تبادل ارتباطات و ارائه نظرات پیشنهادی نیازمندیم تا در دبیرخانه اکو برنامه‌ریزی درستی را در این حوزه داشته باشیم.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *