حضور نمایندگان چین، روسیه و اسپانیا در اردبیل

اردبیل- مسئول کمیته سرمایه‌گذاری خارجی رویداد ۲۰۲۳ اردبیل گفت: نمایندگان سفارت کشورهای امارات، چین، روسیه و اسپانیا در افتتاحیه ۲۰۲۳ اردبیل، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو حضور پیدا می‌کنند.

بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۷ سفیر کشورهای عضو اکو و چند کشور اروپایی و همسایه دیگر در اردبیل حاضر می‌شوند تا در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اردبیل حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سفرای کشورهای پاکستان، صربستان، قزاقستان و ترکمنستان نیز در این رویداد حاضر خواهند شد تا بیشترین رایزنی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین جذب گردشگران رویداد ۲۰۲۳ را شاهد باشیم.

مسئول کمیته سرمایه‌گذاری خارجی رویداد ۲۰۲۳ اردبیل گفت: رایزنان اقتصادی چندین کشور نیز در این رویداد حاضر خواهند شد و قرار است نمایندگان کشورهای امارات، چین، روسیه و اسپانیا نیز به مجموع میهمانان اضافه شوند.

پورسلیمان افزود: در مجموع در رویداد ۲۰۲۳ اردبیل که از پنجشنبه در قالب برنامه افتتاحیه آغاز می‌شود، ۳۰ نفر میهمان کشوری، ۳۰ نفر از دبیرخانه اکو، ۱۰ نفر از وزارت امور خارجه، ۲۵ خبرنگار خارجی به همراه میهمانان اصلی حاضر شده و در قالب پرواز چارتر به اردبیل سفر می‌کنند.

وی از برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال این میهمانان از فرودگاه اردبیل و انتقال آنها به هتل محل اقامت و سایر مقدمات میزبانی شایسته از این میهمانان خارجی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه عمده ما در کنار افتتاحیه مراسم، نشست رودررو با سفرا و رایزنان اقتصادی خواهد بود که در یکی از تالارهای اردبیل این مراسم روز پنجشنبه برگزار و کارشناسان و متخصصان اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اکو و همسایه در مورد مشارکت در طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری رایزنی خواهند کرد.

پورسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا در این نشست‌ها قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل را به صورت دقیق معرفی کرده و بستر مناسبی را برای جذب گردشگران خارجی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهیا کنیم.

مسئول کمیته سرمایه‌گذاری خارجی رویداد ۲۰۲۳ اردبیل ضرورت استقبال شایسته از این میهمانان را از فرودگاه و انتقال به هتل و همچنین بازدیدهای اماکن تاریخی و تفریحات سالم را برای این میهمانان یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا میزبانی شایسته از این رویداد، بهترین خاطرات را برای شرکت‌کنندگان رقم بزند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *