حداقل وحداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها

رئیس جامعه بوم گردی ایران گفت: حداقل نرخ اقامت در بوم گردی های مجوز دار ۱۲۰ و حداکثر ۵۰۰ هزار تومان بابت یک شب اقامت در اتاق با صبحانه برای هر نفر است اما نرخ بیشتر تخلف محسوب می شود.

یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه گرانی هزینه اقامت در بوم گردی‌ها را قبول ندارم، بیان کرد: قیمت اقامت در واحدهای اقامتی بوم گردی در کشور سرسام آور نیست چون حداقل نرخ یک شب اقامت در آنها برای هر نفر ۱۲۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است و ما هنوز هیچ افزایش نرخی نداشته‌ایم. گاهی یک اقامتگاه درجه ممتاز از دو نفر مسافر در یک اتاق بابت یک شب، یک میلیون تومان می‌گیرد یعنی هر نفر ۵۰۰ هزار تومان. این رقم از آنچه ما اعلام کرده‌ایم بیشتر نیست.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: هزینه‌ای که برای هر نفر گرفته می‌شود شامل یک شب اقامت و صبحانه است. اما اگر اقامتگاه‌هایی باشند که برای ارائه خدمات دیگر هزینه دریافت می‌کنند، این اتفاق را نباید با هزینه اقامت در بوم گردی حساب کرد چون بابت خدمات اضافه، هزینه بیشتری دریافت کرده‌اند. به طور نمونه اگر در کنار اقامت و صبحانه خدماتی مانند تور گردشگری برگزار شود به تبع این هزینه بالا می‌رود. گاهی خدمات اقامت و صبحانه به همراه ناهار یا شام حساب می‌شود بنابراین به طور طبیعی این هزینه از ۵۰۰ هزار تومانی که اعلام شد؛ بیشتر خواهد شد.

عبیری بیان کرد: گردشگران باید به این نکته توجه کنند که در کنار اقامت چه خدماتی می‌گیرند و بابت چه خدماتی هزینه می‌کنند. ولی برخی می‌گویند بوم گردی گران است درحالی که به خدمات جانبی آن توجهی ندارند.

وی افزود: ما برای مشاهده گردشگران، اعلام کرده‌ایم که هر اقامتگاه باید نرخ نامه را جلوی دید بگذارد. مسافران باید به این موضوع دقت کنند. اگر اقامتگاهی بیشتر از آن نرخ نامه، هزینه می‌گیرد تخلف کرده و باید به ما معرفی کنند.

حداقل وحداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها

وی گفت: نکته دیگر اینکه بسیاری از اقامتگاه‌هایی که به نام بوم گردی فعالیت می‌کنند، اصلاً مجوز بوم گردی ندارند و اگر آنها قیمتی بیشتر از نرخ بگیرند به حساب بوم گردی‌ها گذاشته می‌شود و نام بوم گردی‌ها را خراب می‌کنند. ما درباره نرخ بوم گردی‌های دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی تاکید داشته و می‌گوئیم قیمتشان بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر نیست.

عبیری ادامه داد: قیمت بوم گردی‌ها مهر ماه هر سال تغییر می‌کند اما برخی اوقات هم با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی ممکن است درصدی افزایش نرخ داشته باشیم.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *