افزایش سهم اردبیل از مناسبات اقتصادی شهرداری‌های تاجیکستان

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: درصدد افزایش سهم استان از مناسبات اقتصادی و ارتباط میان شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر پنجشنبه در در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ و در نشست با سفیر تاجیکستان در ایران اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی با تاجیکستان ظرفیت ارزشمندی برای همکاری است و ما بر ارتباط شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان تاکید داریم.

وی با بیان این‌که تاریخ و فرهنگ ایران و تاجیکستان آمیخته به هم هستند، خاطرنشان کرد: همکاری‌های فرهنگی و هنری و افزایش سهم استان از مناسبات اقتصادی و ارتباط میان شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان مهم و ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: تاجیکستان و ایران در حوزه‌های فرهنگی و هنری اشتراکات بسیاری را دارند که این موضوع بسیار ارزشمند و گرانبها بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری مراسم شب شعر با حضور شعرای تاجیکستان و استان اردبیل انجام شود.

عاملی ادامه داد: بین ایران و تاجیکستان در حوزه‌های اقتصادی فعالیت‌ها و مناسباتی وجود دارد که لازم است استان اردبیل نیز در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی سهم قابل توجهی از این مناسبات داشته باشد.

استاندار اردبیل با دعوت از سفیر تاجیکستان برای سفر مجدد به استان اردبیل به منظور بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و… ادامه داد: تمایل داریم که ارتباطی در حوزه شهرداری اردبیل و شهرداری‌های کشور تاجیکستان تدوین و اجرایی شود.

عاملی تصریح کرد: با توجه به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌شود که با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا دو روز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به مردم معرفی شود.

خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای تاجیکستان

سفیر تاجیکستان در ایران هم در این نشست اظهار کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از ظرفیت‌های بسیار مهم و قابل توجه ایران در حوزه تاریخی و گردشگری است.

نظام‌الدین زاهدی افزود: مهمان‌نوازی، طبیعت و حوزه گردشگری استان اردبیل بسیار قابل توجه بوده و مراتب تشکر خود را از مردم و مسؤولان اردبیل دارم.

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: خواهرخواندگی بین استان و شهر اردبیل و یکی از استان‌ها و شهرهای تاجیکستان اقدامی بسیار مهم است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *