نمایش آب نمای قاجاری کشف شده در ویترین

فواره آب نمای قاجاری که چندی پیش در کاخ سعدآباد پیدا شده بود، مراحل پایانی مرمت را طی می‌کند پس از آن قرار است در ویترینی که آماده شده به نمایش گذاشته شود.

فتح الله نیازی مرمتگر پژوهشکده مرمت و حفاظت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فواره آب نمای قاجاری که به صورت اتفاقی در محوطه کاخ سعدآباد کشف شده بود گفت: کارهای مرمت این اثر رو به پایان است بعد از مرمت، ویترینی آماده کردیم که در محوطه جلوی سبز قرار دارد و برای نمایش آن مناسب است.

وی گفت: با توجه به تزئیناتی که در این آب نما به کار رفته، چنین حجاری هم شکل حجاری‌های کاخ سبز است و باید همان جا نصب شود و در فضای باز قرار گیرد. این سنگ از جمله سنگ‌های حجاری شده ایتالیایی است.

نیازی ادامه داد: آسیب خوردگی این سنگ کم بوده ولی پاکسازی باید انجام می‌شد. قصد داشتیم تا آن را به موزه سنگی که قرار بود رو به روی کاخ سبز ایجاد شود، قرار دهیم اما فعلاً تا تأمین بودجه، ویترینی برای نمایش آن طراحی شده است امیدواریم بتوانیم این موزه سنگ را در کاخ سعدآباد داشته باشیم.

مدتی پیش رئیس کاخ سعدآباد گفته بود که برخی قصد سرقت این آبنما را داشتند به همین دلیل در سطح زمین آن را دفن کردند تا در وقت مقتضی آن را بیرون ببرند. وی

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *