اگر علاقه‌مند به گردشگری و سفر هستید، حتما نام تور گرجستان را زیاد شنیده‌اید. تور گرجستان در این سال‌ها حسابی سروصدا به پا کرده و هر روز به علاقمندان این تور افزوده می‌شود. گرجستان کشوری آسیایی، اروپایی است. این موضوع را می‌توان هم در فرهنگ و هم در معماری شهرها به خوبی دید. به هر یک از شهرهای گرجستان که سفر کنید می‌توانید کلی جاذبه دیدنی و جذاب پیدا کنید. به دلیل نوع معماری خاص شهرهای گرجستان حتی قدم زدن در خیابان‌های گرجستان برایتان جذابیت فوق‌العاده‌ای به همراه دارد؛ این کشور با اینکه دارای وسعت زیادی نیست اما مناطق تفریحی زیادی را در خود جای داده که گردشگران زیادی را به سمت سفر به گرجستان کشانده است. دو شهر معروف گرجستان، باتومی و تفلیس تقریبا اصلی‌ترین شهرهای توریستی گرجستان محسوب می‌شوند و تقریبا تمام پکیج های تور گرجستان حول این دو شهر می گردد.

در واقع یا مقصد نهایی گردشگران برای سفر یکی از این دو شهر است یا تور به صورتی تور ترکیبی گرجستان با اقامت در هر دوی این شهرها برگزار می‌شود. پایتخت گرجستان شهر تفلیس است و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می‌رود که بیشتر مورد توجه گردشگران تور گرجستان قرار گیرد. فاصله تفلیس تا باتومی چیزی حدود ٣٨٠ کیلومتر است که اگر با هواپیما این مسیر طی شود، ۴۵ دقیقه و اگر هم با وسیله نقلیه مانند تاکسی یا اتوبوس باشد حدود ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

اگر  بخواهید بدون تور مسافرتی به این کشور مسافرت کنید  باید برای تمام این موارد از قبل برنامه ریزی کنید، اما در برنامه‌های تور همه چیز مشخص است، حتی برنامه‌های گشت در شهر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی از پیش تعیین شده و دغدغه‌ای برای این موارد ندارید. یادتان باشد که در سفرهای خارجی حتما باید بیمه سفر داشته باشید که در سفر با تور این مورد بر روی پکیج در نظر گرفته شده است اما در سفر شخصی باید به صورت جداگانه اقدام کنید. حداقل زمانی که برای تور گردشگری گرجستان نیاز دارید ۴ شب و ۵ روز است، البته اگر بخواهید با تور ترکیبی گرجستان سفر کنید به زمان بیشتری نیاز دارید.

شرایط اخذ ویزای گرجستان

متقاضیان سفر توریستی به گرجستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد می‌توانند سفر کنند. البته با ویزای توریستی می‌توانید نهایتا تا ۴۵ روز در گرجستان اقامت داشته باشید و در این زمان نمی‌توانید فعالیت تجاری و کاری داشته باشید. اجازه اقامت در کشور گرجستان برای افرادی که دارای ویزای توریستی هستند و به این کشور سفر کرده‌اند ۴۵ روز است و قابل تمدید نیست و فرد متقاضی باید بعد از اتمام این زمان، از خاک این کشور خارج شود.

 مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشور گرجستان

با وجود اینکه ویزای توریستی را می‌توان در مرز این کشور دریافت کرد اما مدارک مورد نیاز به جهت اخذ ویزای توریستی کامل و بدون نقض باید از سفارت این کشور ارائه شود، چون در صورت هرگونه ایراد در چینش مدارک و هرگونه نقصی، درخواست مبنی بر دریافت ویزای توریستی گرجستان رد می‌شود. پروسه بررسی مدارک به مدت ۵ روز کاری انجام می‌شود.

 مدارک مورد نیاز

° ارائه بلیط رفت و برگشت با تاریخ دقیق زمان رفت و برگشت

° پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

° ارائه نامه تمکن مالی ( بهتر است مبلغ مورد نظر را در یکی از بانک‌های پاسارگاد و پارسیان قرار دارد )

° دو عدد عکس با استاندارد پاسپورت

° ارائه مدارکی مبنی بر رزرو هتل

° ارائه دعوتنامه ( در صورت داشتن آن )

‌° ارائه مدارکی مبنی بر اثبات بازگشت به ایران و داشتن وابستگی به کشور و سفر به گرجستان به صرف تفریح ( سند ملک یا مغازه، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا کار )

° بیمه نامه

° ارائه مدارک هویتی به همراه کپی آنها

به شما شدیدا پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان انجام صحیح تمامی موارد، از خدمات و آژانس‌های مسافرتی استفاده کنید؛ همچنین اگر قصد خرید تور و انجام مراحل بالا را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات اینترنتی آژانس مسافرتی گلبرگ سیر استفاده کنید.

قیمت تور گرجستان

قیمت تور گرجستان به صورت هوایی و زمینی براساس قیمت بلیط هواپیما پرواز ایرانی ( قشم ایر، ایران ایر، ماهان ) و پرواز خارجی ( ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز و امارات ) به مقصد شهر تفلیس یا باتومی و قیمت هتل رزور شده در آن متفاوت و متغییر است و همچنین علاوه بر این ٢ فاکتور که تأثیر زیادی در قیمت تور مسافرتی شما دارند، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به گرجستان سفر می‌کنید هم می‌تواند قیمت هارا برایتان تغییر چشمگیری دهد. البته تور گرجستان با تمام زیبایی ها و جذابیتش جزو تورهای ارزان قیمت خارجی محسوب می‌شود، به طوری که با پایین‌ترین قیمت تور گرجستان می‌توانید این تور را رزرو کنید. اما لازم است بدانید که این هزینه برای هتل‌های سه ستاره و پروازهای ایرانی است، اگر بخواهید به سراغ هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره بروید و یا پروازهای خارجی و صندلی‌های فرست کلاس را انتخاب کنید باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

این موضوع، یعنی مدیریت هزینه‌های هتل و پرواز یکی از راه های پیدا کردن تور گرجستان ارزان است. البته باز هم برای کاهش هزینه هم می توانید برای اقامت هاستل ها و اقامتگاه های اشتراکی گرجستان را انتخاب کنید. در این صورت هزینه های سفر به گرجستان بسیار برایتان کاهش می یابد.

فصل سفر همیشه از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در قیمت تور گرجستان بوده است. فصل های خیلی سرد یا خیلی گرم توریست‌ها کمتر می شوند از این جهت می‌توان تورهای ارزان تری پیدا کرد.

برای کاهش قیمت تور گرجستان می توانید به سراغ پروازهای ایرانی و صندلی‌های اکونومی بروید. برای تمام این موارد می‌تواند تور گرجستان ارزانی را برایتان فراهم کند. همچنین اگر از هوای گرم و مرطوب بدتان نیاید و بتوانید فصل های گرم و کم گردشگر گرجستان را تحمل کنید، می‌توانید تورهای ارزان و مناسبی با تخفیف های عالی در این بازه های زمانی پیدا کنید.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *