شهر زیرزمینی «سامن» با کمبود نیروی انسانی مواجه است

همدان-معاون گردشگری استان همدان گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی در شهر زیرزمینی «سامن» جدی است.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زمان بازگشایی شهر زیرزمینی سامن به روی گردشگران اظهار کرد: با توجه به بازدید سال قبل وزیر میراث‌فرهنگی از این جاذبه منحصربفرد و اذعان وی به برجستگی‌های مجموعه، بنا شد شرایط حضور گردشگر و ایمنی لازم این جاذبه شگفت‌انگیز انجام شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و اختصاص اعتبار از سوی امور پایگاه‌ها، کارهای مرمت، رفع اشکال و تقویت نکات ایمنی مثل راه‌اندازی و اصلاح خروجی اضطراری، ایمن‌سازی پنجره‌ها و هواکش‌های سقف و تکمیل نورپردازی در حال انجام است.

معاون گردشگری استان همدان با بیان اینکه دستکند سامن با مشکل جدی نیروی انسانی مواجه است، گفت: این موضوع به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شده و به محض رفع مشکل می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

خاکسار خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای دو دستکند سامن و ارزانفود در نظر گرفته شده که از این اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به دستکند سامن و ۴۰۰ میلیون تومان به طور مشترک به دستکندهای سامن و ارزانفود اختصاص داده شده است.

وی افزود: پس از انجام اصلاحات مورد نظر وزیر میراث‌فرهنگی و تأمین نیروی انسانی این جاذبه منحصربفرد برای بازدید گردشگران آماده خواهد شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *