رونق صادرات باعث دلگرمی تولیدکنندگان می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صادرات صنایع‌دستی اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر صادرات راه بیفتد تولید نیز رونق خواهد گرفت.

‌به‌گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با جمعی از صادرکنندگان و فعالان حوزه صنایع‌دستی که در محل دفتر وزیر برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه صادرات صنایع‌دستی به آن به صورت جدی توجه کرد، ایجاد دفتر برنامه‌ریزی است. صادرات در همه حوزه‌ها مهم است اما در حوزه صنایع‌دستی اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی اظهار کرد: تشکیل این جلسه به این دلیل است که شما مسائل را بیان کنید. به‌عنوان مثال درباره مواد اولیه، موانع گمرکی و دیگر مشکلات در این جلسه و جلساتی مانند این باید به دنبال راه‌کار باشیم. اگر مسائل صادرات برطرف شود تولیدکننده نیز دلگرم می‌شود و به صورت سه شیفت به فعالیت خواهد پرداخت.

ضرغامی ادامه داد: صنایع‌دستی برای من به‌عنوان وزیر این وزارتخانه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که با فعالان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی جلسات زیادی را برگزار می‌کنم و از نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها بازدید می‌کنم. گاهی اوقات بازدیدهای من تا ۳ ساعت هم طول می‌کشد و در این بازدیدها و نشست‌ها از نزدیک با فعالان و تولید کنندگان صنایع‌دستی گفت‌وگو می‌کنم.

نقش مهم رایزنان در معرفی صنایع‌دستی

او با اشاره به اهمیت معرفی صنایع‌دستی ایرانی در کشورهای مختلف دنیا، افزود: سفیر جدید ایران در اسپانیا، چند روز قبل از اعزام با من ملاقات داشت و در آن دیدار درباره اهمیت صنایع‌دستی ایرانی با او صحبت کردم.

ضرغامی افزود: رایزن‌های فرهنگی نقش مهمی دارند و تمام رایزن‌های فرهنگی ما باید در محل مأموریتی خود نسبت به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اقدام کنند. این باعث خواهد شد تا بازاریابی صنایع‌دستی تقویت شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های صادرات صنایع‌دستی این است که معمولاً حجم آن کم است و صادرات آن سخت نیست. از این رو در کنار صادرات عمده، به صورت خرد و چمدانی می‌توان صادرات انجام داد. بنابراین باید بسته‌های کوچک صادراتی تعریف کرد تا صادرات صنایع‌دستی آسان‌تر انجام شود.

ایجاد مشوق برای رونق صادرات مهم است

ضرغامی با اشاره به اهمیت تقویت همکاری‌ها بین وزارتخانه خود و بخش خصوصی اضافه کرد: ما و شما یکی هستیم و با کمک هم باید دو جنس کار را انجام دهیم. یکی رفع موانع و دومی ایجاد مشوق. هر دو دارای اهمیت است و می‌تواند به صادرات بهتر صنایع‌دستی کمک کند. هر قدر صادرات صنایع‌دستی تقویت شود، به نفع کشور است و تولید نیز رونق می‌گیرد. ظرفیت‌های بالایی در تولید محصولات صنایع‌دستی وجود دارد که در فروش و صادرات می‌توان از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

در این نشست همچنین مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی و نیز تعدادی از صادرکنندگان در حضور ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بیان دیدگاه‌ها و ارائه مطالب خود پرداختند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *