اخذ ویزای توریستی کانادا

شاید بارها به ذهن شما خطور کرده که همین فردا برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید، اما با نگاهی به مسیر به نظر پیچیده آن از تصمیم خود منصرف شده باشید. قدم گذاشتن در مسیرهای جدید هرگز کار آسانی نیست اما باید قبل از حرکت تمام جوانب و نکات آن را بسنجید. اقدام برای اخذ ویزای توریستی کانادا هم شامل همین مقوله می شود و باید ابتدا آن را به خوبی بشناسید. ابتدا می خواهیم سوال “ویزای توریستی کانادا چیست” را پاسخ دهیم. ویزای توریستی کانادا در واقع اجازه ورود کوتاه مدت برای شما به خاک کانادا است که توسط سفارت این کشور با در نظر گرفتن شرایط شما صادر می گردد. در این نوع ویزا شما اجازه دارید به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید و با رفت و آمد کنید. البته ویزای توریستی کانادا خود دارای دو نوع است که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزای سینگل کانادا، ویزای مولتیپل کانادا و سوپر ویزای کانادا می گردد. هریک از این انواع ویزای توریستی کانادا دارای ویژگی ها و شرایط خاص خودشان هستند. به عنوان مثال اگر شما تنها قصد سفر و بازدید از کانادا را دارید بهترین گزینه برای شما ویزای سینگل است. اما اگر قصد دارید چندین بار به کانادا سفر کنید، ویزای مولتیپل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. بنابراین باید ابتدا مشخص کنید که قصد شما از سفر به کانادا چیست و چه مدت قصد اقامت در کانادا دارید. در ادامه بیشتر به توضیح درباره هریک از انواع ویزای کانادا می پردازیم.

ویزای سینگل کانادا: اگر قصد زایمان در کانادا با ویزای توریستی و یا ازدواج در کانادا با ویزای توریستی دارید، بهترین نوع ویزا برای شما ویزای سینگل کانادا است. در این نوع ویزا شما تنها یکبار می توانید به کانادا سفر کنید و هنگام خروج از کانادا ویزای شما باطل می گردد.

ویزای مولتیپل: این نوع ویزای کانادا تا پایان اعتبار ویزا می توانید به صورت نامحدود به کانادا سفر کنید و از خاک کانادا خارج شوید. مدت زمان ویزا کانادا برای پاسپورت ایران 5 ساله است و این نوع ویزا با نام ویزای 5 ساله شناخته می شود. در واقع شما پس از هر بار ورود به کانادا تا 6 ماه اجازه اقامت در کانادا را دارید و بعد از 6 ماه می توانید حدود چند ساعت از این کشور خارج شوید و مجدد با ورود به کانادا، اجازه اقامت 6 ماهه دریافت نمایید.

سوپر ویزای کانادا: با سوپر ویزای کانادا می توانید به جای 6 ماه، دو سال در کانادا اقامت داشته باشید. این نوع ویزا مناسب افرادی است که فرزندان یا نوه های مقیم کانادا دارند. قوانین و شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا کمی متفاوت و سخت تر از ویزای مولتیپل کانادا است. در این نوع ویزا شما باید دعوت نامه رسمی از فرزندان و یا نوه های بالای 18 سال داشته باشید. همچنین این افراد باید حقوق ماهانه حدود 24 هزار دلار کانادا داشته باشند و ثابت کنند که از عهده هزینه های شما در کانادا بر خواهند آمد.

قیمت ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا نسبت به هزینه صدور ویزای کشورهای اروپایی بالاتر است. در وحله اول گردش حساب بانکی، تمکن مالی، گواهی اشتغال به کار با بیمه تامین اجتماعی و غیره را باید در نظر بگیرید. در قدم بعدی هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا با در نظر گرفتن خدمات ارائه شده از سوی شرکت مهاجرتی مورد نظر دریافت می گردد که شامل تکمیل فرم، آماده سازی پرونده، واریزی سفارت کانادا و کارمزد واریز و وقت سفارت کانادا برای تست بیومتریک می گردد. بنابراین شما باید هم از نظر هزینه و هم زمان آمادگی لازم را داشته باشید.

 

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *