نمایشگاه چهل آینه در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شد

کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه چهل آینه را هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برپا کرد. این نمایشگاه سوره فاتحه الکتاب از ۴۰ نسخه خطی قرآن مجید در این گنجینه تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نمایشگاه چهل آینه، روایتی جذاب از خوش‌نویسی و تذهیب سوره الرحمن در گذر تاریخ از هنر هنرمندان سده‌های گوناگون تاریخ اسلام عرضه داشته و شاهکارهایی چشم‌نواز از قرآن، این کتاب آسمانی و جلوه‌ای زیبا از کتابت آیات شریف پیش روی دوستداران هنر و تاریخ گذاشته است.

این نمایشگاه با هدف شناساندن گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، بازخوانی و بازشناسی تاریخچه کتابت قرآن کریم و هنرهای پیوسته با آن همچون کتاب‌آرایی، خوش‌نویسی و تذهیب، نیز با نگاهِ ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش فرهنگ و هنر اسلامی_ ایرانی در ماه مبارک رمضان برپا شده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر را به دیدار نمایشگاه چهل آینه (سوره فاتحه الکتاب از ۴۰ نسخه خطی قرآن مجید) در ساختمان این موقوفه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» فرامی‌خواند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *