مرمت و بازسازی بنای تاریخی «نصرتیان» در دستور کار قرار گرفت

رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.

محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی در گیلان مورد تاکید میراث فرهنگی است.

وی از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی نصرتیان خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال و با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و تحویل کارگاه، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان، بیان کرد: در این مرحله از پیمان تعمیر پلکوبی چوبی، گازکشی و نصب دودکش از جمله مواردی است که توسط پیمانکار و تحت نظارت کارشناس منتخب معاونت میراث فرهنگی عملیاتی شده است.

امیری نژاد ادامه داد: انتظار می‌رود با تداوم اختصاص اعتبار در آینده، مراحل نهایی بازسازی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره بر لزوم صیانت و مراقبت از بناهای تاریخی افزود: در راستای اهداف و وظایف ذاتی اداره کل همه برنامه‌ها بر پایه‌ی حفاظت از آثار استوار شده و از آنجایی که مواریث ارزشمند فرهنگی متعلق به آحاد مردم جامعه می‌باشد، همکاری شهروندان به منظور مراقبت از آثار بسیار مورد انتظار است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *