فروش ۴۰۴ میلیارد تومانی هنرمندان صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از فروش ۴۰۴ میلیارد تومانی هنرمندان صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی کشور اعلام کرد: هنرمندان صنایع‌دستی در ۳۱ استان کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان انواع محصولات صنایع‌دستی فروخته‌اند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اضافه کرد: در نوروز امسال بنا به دستور رئیس جمهوری، در ورودی شهرها بازارچه صنایع‌دستی برپا شد که در مجموع ۳۱ استان، ۹۲۰ بازارچه صنایع‌دستی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۴۳۹ غرفه ایجاد شد و خوشبختانه هنرمندان صنایع‌دستی امسال فروش خوبی داشتند.

وی ادامه داد: این آمار فروش البته بر اساس خوداظهاری هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان است و پیش‌بینی ما این است که با توجه به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی از سوی شهرداری‌ها، شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و نیز برخی دیگر از دستگاه‌ها، میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲ رقمی بیشتر از این عدد باشد.

جلالی گفت: با این حال بر اساس خوداظهاری هنرمندان صنایع‌دستی شرکت‌کننده در بازارچه‌های تحت پوشش این وزارتخانه، بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی در نوروز امسال به فروش رسیده است و همچنین ۲۷ میلیون و ۸۱۷ هزار نفر از بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروزی بازدید و از این بازارچه‌ها خرید کردند.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: بیشترین تعداد بازارچه‌های صنایع‌دستی در نوروز امسال مربوط به استان گیلان با ۱۰۷ بازارچه با ظرفیت ۱۰۴۸ غرفه است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *