صادرات جزو اولویت‌ها و موضوعات مورد تمرکز است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حوزه صنایع‌دستی علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی در محل برگزاری نمایشگاه‌بین‌المللی تهران بازدید و با غرفه‌داران گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در راستای معرفی ظرفیت‌ها و تسهیل شرایط صادرات صنایع‌دستی مفید دانست.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم برای صادرات صنایع‌دستی باید فراهم می‌شود، افزود: صادرات جزو اولویت‌ها و موضوعات مورد تمرکز وزارتخانه است. طی این مدت در راستای تبیین نظام مسائل حوزه صادرات چندین جلسه مشورتی با صادرکنندگان داشته‌ام.

ضرغامی با اشاره به عقب‌ماندگی در حوزه صادرات صنایع‌دستی، ادامه داد: برخی مسائل مربوط به این حوزه را در دولت حل کرده‌ایم و در تلاش هستیم که تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان را به مرور حل کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه حوزه صنایع‌دستی بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: این حوزه علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.

ضرغامی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های در حال انجام در راستای رفع موانع، رونق این حوزه را شاهد باشیم.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران، معرفی ظرفیت‌های هتلداری کشور برای ارائه خدمات به گردشگران، ارائه اقلام تبلیغاتی معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های مختلف با رویکرد توسعه زبان و تنوع محصولات گردشگری، معرفی سایت ویزیت ایران، برگزاری کارگاه صنایع‌دستی از ظرفیت‌های ارائه شده در غرفه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود که در بازدید ضرغامی توضیحات مربوطه ارائه داده شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *