دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد

هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، نرخنامه دستمزد راهنمایان را برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، نرخنامه دستمزد راهنمایان را برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

در این نرخ نامه آمده که هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ پس از بررسی، حداقل نرخ دستمزد راهنمایان را اعلام کرده است.

بر این اساس حداقل دستمزد روزانه راهنمای فعال با تجربه تا یک سال در هدایت تورهای ورودی در سال ۱۴۰۱ ۸۵۰ هزار تومان بوده که پیشنهاد جامعه در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است.

راهنمای فعال با تجربه یک تا ۵ سال نیز یک میلیون تومان می‌گرفت که پیشنهاد جامعه ۸۰۰ هزار تومان بیشتر است.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کف دستمزد راهنمای فعال با تجربه ۵ تا ۱۰ سال است که این جامعه مبلغ یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان را پیشنهاد کرده است.

راهنمای فعال با تجربه بالای ده سال نیز که در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گرفت این بار جامعه برای این افراد دو میلیون و ۱۶۰ هزار تومان را پیشنهاد داده است.

دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد

اعتبار این نرخ نامه برای شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ است.

همچنین در این نرخ نامه مصوب جامعه آمده که در صورت انجام فعالیت‌های فنی در مسیرها، به مبلغ پایه دستمزد راهنما در همان روز ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

در صورت استفاده از تخصص‌های ویژه مانند پرنده نگری و مشابه در مسیرها، به مبلغ پایه دستمزد راهنما در همان روز ۵ درصد اضافه می‌شود.

در صورت انجام امور تدارکاتی و آشپزی در مسیرها به این مبلغ ده درصد و در صورت داشتن مدرک دوره‌های پیشرفته امدادی ۷ درصد اضافه خواهد شد. در صورت استفاده از تخصص زبان انگلیسی در مسیرها به مبلغ پایه ۵ درصد و استفاده از سایر زبان‌ها ده درصد اضافه می‌شود.

پیشنهاد این جامعه برای دستمزد راهنمایان طبیعتگردی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، راهنمای کویر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و راهنمای کوهستان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

نرخ تورهای کلاسیک یا دور ایران و گشت‌های شهری و تورهای یک روزه نیز در این نرخ نامه به تفصیل ذکر شده است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *