تور وان نوروز ۱۴۰۲

از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به وان تابستان است، اما به خاطر تعطیلات نوروز در وان خیلی شلوغ است. هرسال ایام نوروز بیشتر از ۳۰۰هزار نفر به عنوان گردشگر به ترکیه سفر می‌کنند که ایرانیان طرفدار وان و استانبول هستند. دلیل داشتن این همه طرفدار این است که کنسرت‌های مختلف و جشنواره نوروزی برگذار می‌شود‌.

مدیران هتل‌های وان می‌گویند که در ایام نوروز هتل‌ها، حتی سوییت‌های داخل و حومه شهر وان، خیلی زیاد شلوغ است و در اختیار گردشگران ایرانی می‌باشد و هر سال بر تعداد این گردشگران افزوده می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده داشتن جاذبه‌های گردشگری شهر وان می‌باشد. پس اگر قصد دارید در ایام نوروز با تور وان نوروز 1402 به وان سفر کنید بهتر است زودتر اقدام کنید.

همه چیز در مورد زمان و مسیر و مدت زمان سفر

قطار تهران_ تبریز_ وان یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از تهران حرکت می‌کند و شامگاه همان روز به تبریز می‌رسد و بلافاصله از تبریز به ایستگاه مرز رازی حرکت می‌کند. این قطار در طول مسیر فقط در ایستگاه‌های تهران و تبریز مسافرگیری خواهد کرد.

در ایستگاه رازی قطار می‌ایستد و مسافران تشریفات گمرک و گذرنامه(خروج از ایران) را انجام می‌دهند، بلافاصله بعد از تایید گذرنامه قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه قطار مجدد می‌ایستد. مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به ترکیه) را انجام می‌دهند. براساس توافقات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دوساعت برای انجام‌ این موارد به زمان نیاز دارید.

قطار تهران_ تبریز_ وان پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدودا صبح روز بعد به وقت ترکیه به ایستگاه وان می‌رسند، شما حدودا ۳۳۴ کیلومتر مسیر طی می‌کنید که حدود ۲۲۴ کیلومتر در ایران و ۱۰۷ کیلومتر در خاک ترکیه هستید. در این سفر برای رفت و برگشت حدودا به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارید.

آب و هوای وان در نوروز ۱۴۰۲

تحقیقات متخصصان گردشگری در ترکیه نشان می‌دهد که در ایام نوروز، مصادف با نیمه دوم ماه مارس، حدودا ۱۰ درصد گردشگران ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند که البته این عدد به ۱۵ درصد انتظار می‌رود که در سال‌های بعد برسد. طبق نظریات موسسات هواشناسی، آب و هوای وان در نوروز ۱۴۰۲ تا حدودی سرد است. بالاترین دمای روز وان ۵ درجه سانتی‌گراد است و کم‌ترین دمای شب در وان حدودا ۴درجه سانتی‌گراد می‌باشد و برخی از روزها هم هوا بارانی است، پس بهتر است لباس گرم و لباس سرد با خودتان همراه داشته باشید.

خرید از وان

معروف‌ترین مرکز تجاری خرید پوشاک در وان برشکا است. از دیگر مراکز تجاری مدرن در وان می‌توان به تور کوزمال، اپل استور وان، فروشگاه آدیداس وان و Van AVM  نام برد.

برای خرید اقتصادی، بهتر است از بازار سنتی وان و بازار روس‌ها بازدید کنید. جالب است بدانید خود بازار سنتی وان یکی از بازارهای قدیمی شهر وان و همچنین یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری وان می‌باشد. در ایام نوروز قیمت اجناس در وان خیلی بالاست، پس اگر بودجه زیادی ندارید بهتر است خرید عمده نکنید. قیمت اجناس برندهای معروف در وان، قطعا خیلی کمتر از تهران می‌باشد. خوراکی‌ها و مواد خوردنی را حتما از فروشگاه‌های معتبر مانند میگروس و کارفورسا تهیه کنید. در آخر بهتر است بدانید که زیاد خرید نکنید و خریدها را در خود کیسه فروشگاه نگه‌داری کنید تا در گمرک به مشکل برنخورید. سقف کالای همراه مسافر در گمرک را نیز در نظر داشته باشید.( هر پاسپورت ۸۰ دلار)

جاذبه‌های گردشگری وان

آژانس مسافرتی سفریار پیشنهاد می‌کند که از دریاچه وان، قلعه وان، آبشار مرادیه، کلیسای آختامار و در نهایت خانه گربه‌های وان را بازدید کنید و این پیشنهاد ویژه آژانس مسافرتی سفریار را از دست ندهید. شما با خرید تور وان نوروز 1402 از تمامی جاذبه‌های گردشگری مهم دیدن کنید. آژانس مسافرتی سفریار قبل از ورود شما به خاک ترکیه اقدام به فراهم‌سازی تدارکات و هماهنگی‌های لازم برای بازدیدهای شما می‌کند.

 

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *