تفاهم بوم‌گردی‌ها با معاونت صنایع دستی/استفاده از ظرفیت بوم‌گردی

تفاهم نامه همکاری مشترک میان جامعه انجمن‌های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور در حاشیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تفاهم نامه همکاری امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف بهره برداری مطلوب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محوری اقامتگاه‌های بوم گردی در راستای ایجاد بستر مناسب و رونق کسب و کار و رشد تولید صنایع دستی، به ویژه در مناطق روستایی و بومی و کمتر توسعه یافته کشور به امضا رسید.

همچنین ارائه الگوهای مناسب در قالب انگاره خانه ایرانی در زمینه چیدمان صحیح اقامتگاه‌های بوم گردی با استفاده از صنایع دستی اصیل و بومی و زمینه سازی جهت گسترش فعالیت اقامتگاه‌های بومی گردی در شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی از دیگر موارد مطرح شده در راستای هم افزایی میان دو مجموعه بود.

انجام اقدامات مؤثر در خصوص احیای رشته‌های صنایع دستی در آستانه منسوخ شدن؛ به ویژه در مناطق بومی و روستایی و کمتر توسعه یافته در این نشست مطرح شد.

همچنین تبیین جایگاه اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان کانون‌های فرهنگی اقتصاد هویت بنیان و رشد تولید و رونق کسب و کار از دیگر موضوعات مهم این نشست بود.

ایجاد بستر لازم جهت ارائه توضیحات و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی به گردشگران به شیوه‌های نوین نظیر QR کُد و تولید پادکست‌های جذاب و پرمحتوا در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *