تغییر مدیر موزه فرش

مدیر موزه فرش پس از ۱۹ ماه تغییر کرد و به جای او معاونش ، سرپرستی این موزه را به عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، چهار موزه ثبتی را در حوزه فعالیت خود دارد که یکی از آنها موزه فرش است و مسلماً باید مدیرکل استان نسبت به تغییر مدیریت موزه فرش اقدام کند اما این موزه‌ها به دلیل قرار گرفتن در پایتخت از چشم وزارت خانه دور نیستند و انتصابات نیز تحت نظر آنها انجام می‌شود.

۱۹ ماه پیش سجاد نوروزیان به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی مدیریت موزه فرش را به عهده گرفت و موجب شد تا اهالی موزه داری نسبت به این انتصاب واکنش نشان دهند به خصوص پس از آنکه کاربری حوضچه‌های جلوی موزه ملی فرش به باغچه تغییر پیدا کرد.

اما اکنون روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی در خبری اعلام کرده که مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، حکم سرپرست موزه فرش را اعلام کرده است و به جای او مهران صحرایی سرپرست موزه فرش شده است. صحرایی که با نوروزیان به موزه فرش رفته بود پیش از این به عنوان معاون مدیر در این موزه فعالیت می‌کرد.

در خبر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی همچنین آمده که پیش از این سجاد نوروزیان مدیریت این موزه را به عهده داشت که به اذعان فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، در یک سال و نیم مدیریت توانست بسیاری از مشکلات زیرساختی موزه فرش را مرتفع کند.

در موزه فرش ایران با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی و فرش دست‌بافت ایران از سده‌های گذشته تا دوران معاصر نگهداری می‌شود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *