اولین گروه فعالان حوزه گردشگری چین به ایران آمدند

اولین گروه فعالان حوزه گردشگری چین بامداد امروز سه‌شنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری در محل کاخ موزه ملت واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با چانگ هوآ سفیر چین در ایران دیدار و با او درباره راهکارهای تقویت حوزه گردشگری بین دو کشور گفت و گو کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار با اشاره به نشست‌های قبلی با سفیر چین گفت: این چندمین دیدار ما است و خوشبختانه دیدارهای مؤثری تا کنون داشته‌ایم.

او افزود: ما آماده معرفی شهرهای ایران هستیم تا مقاصد جدیدی برای گردشگران چینی تعریف شود. چرا که یکی از زمینه‌های مهم همکاری بین دو کشور حوزه گردشگری است که در حضور رؤسای جمهوری دو کشور سند همکاری آن امضا شده است و ما در همین رابطه پیشنهاد تشکیل کمیته فنی را دادیم تا شرایط بهتری برای حضور و سفر گردشگران دو کشور فراهم شود.

شالبافیان ادامه داد: یک برنامه‌ریزی را داریم انجام می‌دهیم تا نشست‌های مشترکی بین دفاتر خدمات مسافرتی بین دو کشور برگزار شود و اولین نشست دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. انتظار ما این است که کمیته فنی همکاری‌های گردشگری دو کشور هم‌زمان با برگزاری نشست دفاتر خدمات مسافرتی تشکیل شود.

او ادامه داد: پیش بینی ما این است که تعداد گردشگران چینی که به ایران می‌آیند زیاد خواهد شد. برای همین روی تقویت گردشگری با چین تاکید داریم این موضوع بعد از بازگشت آقای رئیسی از چین از سوی دفتر رئیس جمهوری به ما اطلاع شده است.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: درخواست داریم شهرهای بیشتری از ایران به گردشگران چینی معرفی شود.

او ادامه داد: از سرمایه‌گذاران چینی برای سفر به ایران و سرمایه‌گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری ایران می‌کنم و ما آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در روز ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت) میزبان سفرای تعدادی از کشورها هستیم که از همینجا از شما دعوت می‌کنیم. یکی از موضوعاتی که در همزمان با این نشست برگزار می‌شود برنامه‌های مرتبط با گردشگری عشایر است که مهمانان و سفر از نزدیک شاهد کوچ عشایر هستند.

ایران کشور مهم در منطقه است

چانگ هوآ سفیر چین در ایران نیز در این نشست گفت: ایران یک کشور مهم در منطقه است و جایگاه ویژه ای در گردشگری دارد.

او افزود: شما ایرانی‌ها غذاهای خوبی دارید، اماکن تاریخی بی‌نظیری دارید و جاذبه‌های مهمی در ایران وجود دارد. تمایل داریم که گردشگری ایران و چین باهم توسعه یابد. از شما نیز دعوت می‌کنم که در سفر به چین از جاذبه‌های گردشگری این کشور بازدید کنید.

در حاشیه این دیدار جمعی از فعالان حوزه گردشگری چین که در قالب تور آشناسازی به ایران سفر کرده اند، از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کردند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *