اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه چای لاهیجان

رشت – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان خبر داد و گفت: این اشیاء توسط خانواده فرهنگ دوست«سکالشفر مصطفوی» به موزه اهدا شد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اهدای اشیا تاریخی به موزه‌ها، اظهار کرد: شیء سپاری به موزه‌ها یک رسم و سنت بسیار ارزشمند است که از قدیم در بین گیلانی‌ها مرسوم بوده است.

وی از اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان خبر داد و افزود: ۱۰۳ ظرف چینی فاخر شامل انواع قوری، پارچ، لیوان، فنجان و نعلبکی، عطردان، کاسه و بشقاب و همچنین ظروف تزئینی توسط خانواده فرهنگ دوست «سکالشفر مصطفوی» به موزه لاهیجان اهدا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تقدیر و تشکر از این اقدام فرهنگی، حفظ میراث مادی و معنوی فاخر استان را از وظایف فرد فرد آحاد جامعه برشمرد و بیان کرد: بهترین مکان برای صیانت از آثار تاریخی ارزشمند موزه‌ها هستند.

جهانی ادامه داد: در موزه‌ها علاوه بر حفاظت مؤثر، شاهکارهای هنری استادکاران ماهر در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و به نوعی با انتزاع از تملک فردی به تملک همه افراد جامعه درخواهد آمد.

وی با استقبال از اهدا آثار نفیس به موزه‌ها، افزود: هم استانی‌های شریف در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به موزه‌های استان و ادارات تابعه شهرستانی نسبت به اهدا مجموعه‌های خویش اقدام کنند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *