انواع کلاهبرداری ها در هنگام خرید تور

اگر شما هم قصد خرید یک بسته مسافرتی معتبر را دارید، با ما همراه باشید تا درباره کلاهبرداری هایی که در هنگام خرید تور انجام می پذیرد بیشتر بدانید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هنگام سفر با تور، نیازی به نگرانی در مورد رزرو هتل، پرداخت هزینه حمل و نقل یا خرید بلیط هواپیما نخواهید داشت. بازار خرید و برنامه ریزی تور برای مقاصد داخلی و بین المللی در فصول اوج سفر مانند بهار و تابستان رونق می‌گیرد. متأسفانه به دلیل استقبال روزافزون مردم از خرید تور، شاهد تقلب در این صنعت با استفاده از انواع تاکتیک‌ها بوده ایم. بیشترین شکایت از تورهای داخلی و خارجی، تورهای ترکیه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا اگر شما هم قصد خرید یک بسته مسافرتی معتبر را دارید، درباره کلاهبرداری‌های که در هنگام خرید تور انجام می‌پذیرد بیشتر بدانید.

کلاهبرداری در فروش بلیط

وقتی بلیط خود را با خیال راحت از آژانس مورد نظر خریداری می‌کنید، انتظار دارید که طبق برنامه سفر همه چیز پیش برود. اما با حضور در فرودگاه یا ایستگاه، متوجه خواهید شد که شماره بلیط شما در لیست پروازها ذکر نشده است. تهیه بلیط تقلبی برای مسافر یکی از راه‌های فروش بلیط است. متاسفانه این مواقع مشکلات اغلب در تعطیلات یا روزهای خاص پیش می‌آید. یکی دیگر از روش‌های متقلبانه در این زمینه، فروش بلیت‌هایی با درجه بندی متفاوت از نرخ درخواستی است. اگر می‌خواهید برای یکی از پروازهای خارجی بلیط بخرید، تمام جزئیات مانند تاریخ حرکت، کلاس پرواز، نام ایرلاین و غیره را به دقت بررسی کنید.

برای جلوگیری از چنین حوادثی، حتماً بلیط خود را از آژانس هواپیمایی معتبر مانند آرزوی سفر پارسیان خریداری کنید و اگر همچنان می‌خواهید به این ضرب المثل پایبند باشید که کار از محکم کاری عیب نمی‌کند شماره بلیط خود را در وب سایت شرکت هواپیمایی کشور بررسی کنید.

کلاهبرداری در هنگام رزرو هتل

انواع کلاهبرداری ها در هنگام خرید تور

یکی دیگر از اقدامات تور، انتخاب و رزرو هتل و محل اقامت مناسب شماست. شکایات گردشگران در این قسمت از سفر بیش از سایرین است و البته قابل بررسی و پیگیری است. اگر هتلی را انتخاب کنید که تور ارائه دهد، احتمالاً عکس‌های هتل را برای شما ارسال می‌کنند.

شما مبلغی را برای رزرو هتل پرداخت می‌کنید و با خیال راحت به هتل یا محل اقامت خود می‌رسید. اگر تقلبی صورت گرفته باشد یا رزروی برای شما انجام نشده باشد یا اگر عکس‌های هتلی که هنگام رزرو دیدید کاملاً با آنچه می‌بینید متفاوت است می‌توانید رزرو خود را لغو کنید، در این صورت باید هزینه یک شب اقامت در هتل را پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید از این مسائل جلوگیری کنید، تورها را از آژانس‌های مسافرتی و وب سایت‌های معتبر خریداری کنید. با این حال می‌توانید تنها پس از جستجو در سایت‌های معتبری از جمله آژانس آرزوی سفر پارسیان برای اطمینان از امکانات و خدمات هتل مورد نظر، از رزرو خود اطمینان حاصل نمایید.

کلاهبرداری در هنگام اخذ ویزا

اکثر کشورهای خارجی برای ورود به ویزا نیاز دارند و در صورت خرید تور، آژانس مسافرتی مسئول دریافت ویزا است. برخی از آژانس‌ها به مسافرین خود میگویند که سفارت مسئول صدور ویزا است و در صورت عدم صدور ویزا، وجه پرداختی مسترد نخواهد شد. ک لاهبرداری در این زمینه به این شکل بوده که آژانس مسافرتی هیچ اقدامی برای صدور ویزا از طرف سفارت انجام نمی‌دهد و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای ویزا، کل مبلغی که در قرارداد ذکر شده را برمی‌دارد.

بلیط جعلی برای تورهای شهری

برای اینکه در سفر در روزهایی که تقاضای سفر زیاد است، مانند تعطیلات نوروز، با مشکل مواجه نشوید، باید بلیط تورهای شهری را از قبل رزرو کنید. یکی دیگر از امکانات توری که خریداری می‌کنید، خرید و رزرو این بلیط‌های گشت شهری است. این امکان وجود دارد که تاریخ، زمان و مکان انتخاب شده و پرداخت شده با آنچه شما می‌خواهید متفاوت باشد و یا اصلاً چنین رزروی برای شما انجام نشده باشد.

قبل از سفر حتماً در مورد جاذبه‌های گردشگری مقصد خود تحقیق کنید. بسته به علاقه خود، می‌توانید آنها را در برنامه سفر قرار دهید و پس از آن می‌توانید به مدیر تور اطلاع دهید. برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند، زمان و مکان انتخابی را به دقت بررسی کنید و خرید تور خود را از آژانس‌ها و سایت‌های معتبر انجام دهید.

بهترین راه برای شناسایی کلاهبرداران گردشگری

انواع کلاهبرداری ها در هنگام خرید تور

یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی تورهای جعلی برای فروش، ارزان بودن قیمت آنهاست. تورهایی که قیمت‌های پایینی ارائه می‌دهند و شما را به پرداخت به بهانه سرعت بخشیدن به روند ترغیب می‌کنند، به احتمال زیاد جعلی هستند.

می‌توانید قبل از خرید، مجوز آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی قانونی هستند. همه دفاتری که استانداردهای تعیین شده را داشته باشند، مجوز برگزاری تور از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را دارند.

شکایت از مسیرهای گردشگری

اگر هنگام خرید تور گردشگری قربانی کلاهبرداری شدید و یا از خدمات آژانس‌های مسافرتی راضی نبودید می‌توانید با کمیسیون اختلاف و شکایات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از سامانه تلفنی ۰۹۶۶۹ برای مراجعه غیرحضوری و ثبت شکایات خود استفاده کنید.

جلوگیری از تقلب در هنگام خرید تور

مجوز آژانس مسافرتی را بررسی کنید و مطمئن شوید که مجوز به نام آژانس مسافرتی است. با مراجعه به سایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانید اعتبار مجوز آژانس را تایید کنید.

قبل از پرداخت، قرارداد خرید سفر را با مهر و امضای آژانس مسافرتی بررسی کنید.

در قرارداد کلیه جزئیات مربوط به سفر از قبیل خرید بلیط، نوع حمل و نقل، زمان سفر، محل اقامت، کلاس و آدرس هتل، روزهای اقامت، بیمه، غذا، گشت شهری، نوع و تعداد ویزا، و غیره باید در قرارداد قید شود. هرگونه توافق را در قرارداد ذکر کنید.

یک نسخه کامل از قرارداد و برنامه سفر با مهر و امضای آژانس مسافرتی را داشته باشید.

برای پرداخت هرگونه هزینه از آژانس رسید دریافت کنید.

کلام آخر:

با همه‌ی این توضیحات، شما می‌توانید برای خرید تورهای مسافرتی خود با ارزان‌ترین قیمت و بالاترین سطح کیفیت خدمات به سایت معتبر آرزوی سفر مراجعه نمایید و تور دلخواه خود را رزور نمایید. همچنین شرکت آرزوی سفر پارسیان مجری مستقیم تور روسیه اقدام به ارائه تورهای اقساطی نیز نموده است. شما می‌توانید با انتخاب تور دلخواه خود تنها با نصف مبلغ تور سفر کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه از طریق تماس با ۰۲۱۴۵۱۲۸ ارتباط برقرار نمائید.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *