ابهاماتی در انتخاب «آذر منصوری» وجود دارد

وزیر کشور گفت: باید شرایط قانونی آذر منصوری بررسی شود؛ ابهاماتی در این موضوع وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و سپس نتیجه آن اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اربعین در فصل گرما و تمهیدات لازم در این زمینه، گفت: در این باره جلسات متعدد کمیته‌هایی در حال برگزاری است؛ یکی از مسائل مهم مدیریت شرایط گرما است که برای آن پیش‌بینی‌های مختلفی از جمله برپایی سایه‌بان‌ها، مه‌پاش و اتاق‌های سرد صورت گرفته است تا اگر کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، شرایط سختی را نگذرانند.

وی عنوان کرد: وزارت کشور، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مربوط برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به موضوعات برگزاری اربعین رسیدگی شود.

ابهاماتی در انتخاب «آذر منصوری» وجود دارد

وزیر کشور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات از فعالیت محروم می‌شود؟ عنوان کرد: باید شرایط قانونی او بررسی شود؛ ابهاماتی در این موضوع وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و سپس نتیجه آن اعلام شود.

سازوکار جدید وزارت کشور برای مقابله با قاچاق

وحیدی درباره تمهیدات جدید وزارت کشور برای برخورد با قاچاق بیان کرد: برخی کالاها که قیمت داخل و خارج از کشور آنها تفاوت زیادی با یکدیگر دارد، قاچاق سودآور است و در حوزه سوخت و انرژی این قاچاق بیشتر است.

وزیر کشور تاکید کرد: دولت، فراجا و ستاد مبارزه با قاچاق در این زمینه تلاش می‌کنند. البته سازوکارهایی در برابر قاچاق‌های ورودی طراحی شده که در موارد همچون تلفن همراه تقریباً موفقیت‌آمیز بوده است اما قاچاق در برخی حوزه‌ها همچنان ادامه دارد؛ بنابراین باید روند مقابله با قاچاق قوی‌تر شود.

بودجه‌ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه خاصی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر بودجه‌ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه باید از بودجه‌هایی که تحت عنوان فرهنگ‌سازی در نظر گرفته شده، استفاده کنیم.

وحیدی ادامه داد: البته بهتر بود بودجه اختصاصی به این موضوع داده شود؛ صداوسیما نیز می‌تواند در قالب برنامه‌های کلان در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.

به پاکستان درباره اقدامات تروریستی در شرق تذکر دادیم

وزیر کشور همچنین درباره حملات تروریستی در شرق کشور و مقابله با آنها گفت: متأسفانه در این منطقه همواره و به دفعات عملیات تروریستی صورت گرفته و جمهوری اسلامی مکرراً در این زمینه به دولت پاکستان تذکر داده است و از آنها خواسته که نسبت به این موضوع مراقبت کنند.

وی افزود: دولت پاکستان برخی اقدامات را در زمینه مقابله با تروریسم در مرزها شروع کرده و در این راستا برخی مناطق را مسدود و فنس‌کشی کرده است ولی این اقدام کامل و کافی نیست.

وحیدی خاطرنشان کرد: امنیت مرزها برای همه کشورها به ویژه جمهوری اسلامی موضوع مهمی است و با اقدامات تروریستی که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده و آثار سو امنیتی دارد، قاطعانه مقابله خواهیم کرد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *