آماده شدن گزارش مقدماتی سرقت فرش‌های سعدآباد/معدوم کردن فلزیاب‌ها

وزیر میراث فرهنگی درباره سرقت فرش‌های سعدآباد، معدوم کردن فلزیاب‌ها و جای خالی میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه آئین رونمایی از پروژه‌های حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی درباره اینکه چرا در برنامه هفتم توسعه عنوان گردشگری و صنایع دستی وجود دارد اما در عنوان آن میراث فرهنگی نیست، گفت: برای اولین بار در لایحه برنامه برنامه هفتم توسعه کشور فصل مستقلی درباره مأموریت‌های وزارتخانه آمده است و بیشتر از هر زمان دیگری احکام مورد نیاز آورده شده است اقدامات تکمیلی در حال انجام است امیدواریم لایحه‌ای که تقدیم می‌شود غنای بیشتری بگیرد ولی بدانید اولین بار است که مأموریت‌های وزارتخانه به صورت مستقل وارد شده است.

وی درباره تعیین تکلیف فلزیاب‌ها پس از مدت‌ها پیگیری گفت: به یگان حفاظت از میراث فرهنگی اخطار دادم فلزیاب‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان نمی‌خواهند را معدوم کنند.

۴۹ هزار نفر اشتغالزایی در گردشگری

ضرغامی همچنین گفت: وقتی گردشگری رونق بگیرد خودش اشتغال است. رئیس جمهوری اعلام کرد که اشتغالزایی وزارت میراث فرهنگی ۴۹ هزار نفر بود که صد درصد ایجاد شد. صحت سنجی آمار هم همین را نشان می‌دهد. در شورای اشتغال هم مطرح شد. حتی این رقم برای ایجاد اشتغال شوخی است. خیلی‌ها باید همکاری کرده و گردشگری را درک کنند تا این آمار بیشتر شود. چون گردشگری اشتغالزاست. حضرت آقا هم فرمودند برخی با اغتشاشاتی که به وجود آوردند مانع از آن شدند که گردشگری در ایران پا بگیرد. دشمن از هر طریق ولو ساختارهای داخلی استفاده می‌کنند که گردشگری ما رونق نداشته باشد.

فرش‌های سعدآباد را به سرقت بردند؟

ضرغامی همچنین درباره سرقت فرش‌های تاریخی کاخ حافظیه در مجموعه سعدآباد که در سال‌های گذشته انجام شده بود گفت: با وجود اینکه این بخش از کاخ سعدآباد در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و در دوره ما این اتفاق نیفتاده و مربوط به سال ۹۵ بوده است اما دستور بررسی آن را به حراست وزارت میراث فرهنگی دادم. امروز گزارش مقدماتی آن ارائه شد ولی هنوز قابل استناد نیست. باید اطلاعات این موضوع هم اصل و کیفیت این اتفاق به استحضار مردم برسد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم مدخلی برای مأموریت‌های وزارت میراث فرهنگی باز شده است که قبلاً نبود. مواردی که در برنامه هفتم در رابطه با صندوق احیا آورده شده به حوزه میراث فرهنگی هم مرتبط است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *