رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اجرای ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت است.
ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته صنایع دستی اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع دستی قابلیتها و توانمندیهای خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در راستای اقتصادی سازی و اشتغال آفرینی، توجه شود.
وی از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در گیلان خبر داد و افزود: این برنامهها به تفکیک در هفته صنایع دستی که از ۱۷ خرداد شروع میشود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اجرا میشود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به تشریح برنامههای صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان کرد: افتتاح اقامتگاه، کارگاهها و فروشگاهها و بازارچههای صنایع دستی، برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع دستی، برگزاری مسابقه، جشنوارهها ورکشاپ ها و کارگاههای آموزشی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برتر، برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامههای گرامیداشت هفته صنایع دستی است.
جهانی از راه اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد خبر داد و اضافه کرد: قاسم آباد گیلان در حوزه لباسهای سنتی شهرت جهانی دارد.
وی ادامه داد: برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و برترینهای این حرفه از دیگر برنامههای هفته صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری ۳۰۰ جشنواره در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این جشنوارهها بیش از ۵ هزار غرفه برای هنرمندان صنایع دستی در راستای عرضه تولیدات اختصاص داده شد.
جهانی با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت دارد، گفت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع دستی در گیلان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان، افزود: کیفی سازی، بسته بندی و برندسازی در راستای جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.
بدون شرح