اگرچه لیپوساکشن موثر است، اما یک روش تهاجمی است که به زمان بهبودی طولانی نیاز دارد. از طرف دیگر، لیزر لیپولیز نتایج موثری را با کمترین زمان توقف ارائه می دهد. همانطور که انواع مختلفی از لیپوساکشن وجود دارد، انواع مختلفی از لیزر لیپولیز نیز وجود دارد. همه از لیپوساکشن مرسوم گرفته می شوند که طی آن بافت چربی ناخواسته از طریق لوله های کوچکی به نام کانولا از بدن ساکشن می شود. در لیزر لیپولیز انرژی لیزر بافت چربی را قبل از برداشتن آن ذوب می کند و از کانول های کوچکتر که آسیب کمتری به بافت وارد می کند استفاده می شود.
لیزر لیپولیز زمانی که به صورت جداگانه انجام می شود، تنها نواحی کوچکی از بدن را درمان می کند. گاهی اوقات از آن به عنوان “لیپو زمان ناهار” یاد می شود زیرا فقط یک یا دو ساعت طول می کشد تا نتایج موثر حاصل شود. زمانی که نیاز به کاهش قابل توجه بافت چربی باشد، لیزر لیپولیز توسط بهترین متخصص لیپولیز اغلب همراه با لیپوساکشن سنتی انجام می شود و به بیماران کمک می کند تا حداکثر نتایج را تنها در یک درمان به دست آورند.
پس از درمان، بیمار می تواند انتظار کاهش قابل توجه محیطی و سفت شدن پوست در ناحیه مورد نظر را داشته باشد. نواحی معمولی که با لیزر لیپولیز درمان می شوند عبارتند از: کمر، شکم، پشت، باسن، زانو، مچ پا، صورت و گردن.دستگاه کرولیپولیز منطقه درمان بین دو پانل خنک کننده را جارو می کند تا سلول های انجماد را می کند. عوارض جانبی رایج شامل قرمزی، کبودی و تورم است.

لیپولیز با فرکانس رادیویی

دستگاه های فرکانس رادیویی بدون آسیب رساندن به بافت های دیگر، سلول ها را گرم کرده و از بین می برند. با پوست هم تماس ندارد. بیهوشی لازم نیست.
در حال حاضر دستگاه های تک قطبی و دوقطبی در حال استفاده هستند. دستگاه های تک قطبی تصمیمتر هستند و به جلسات کمتری نیاز دارند.
همچنین پزشک به شما توصیه می کند که دو هفته قبل از عمل، مصرف داروهای ضد التهاب یا رقیق کننده های خون را متوقف کنید. آنها به شما اطلاع می دهند که در طول عمل و بهبودی چه انتظاراتی داشته باشید، از کدام فعالیت ها برای کمک به روند بهبودی اجتناب کنید.
روش
تمام انواع درمان های لیپولیز حداقل یا غیر تهاجمی هستند و در اتاق عمل استریل انجام می شوند. آنها نیازی به آرامبخشی ندارند و معمولاً حدود شصت دقیقه طول می کشند. استفاده از بی حس کننده های موضعی در برخی از انواع لیپولیز ضروری نیست.
این تکنیک نیز بسته به نوع لیپولیز متفاوت است. به عنوان مثال، لیزر لیپولیز نیاز به برش های کوچک پوستی دارد. تزریقات همچنین باعث ایجاد ترومای سوراخ می شود، در حالی که فرکانس رادیویی فقط روی سطح پوست کار می کند.
لیزر لیپولیز مزایای زیادی نسبت به لیپوساکشن سنتی دارد. آنها عبارتند از:
•    آسیب کمتر
•    زمان کوتاهتر پروسه
•    جای زخم کمتر
•    خرابی کمتر
•    حذف موثر چربی
•    سفت کننده پوست
•    خطرات و عوارض کمتر

روش لیزر لیپولیز

روش لیزر لیپولیز در الو پزشک همانند روش معمول لیپوساکشن عمل می کند، با این تفاوت که از فناوری لیزر استفاده می کند. انرژی لیزر سلول های چربی را گرم می کند، آنها را مایع می کند و حذف آنها را از طریق کانول های کوچکتر آسان می کند. این به طور قابل توجهی آسیب ناشی از عمل را کاهش می دهد. لیزر همچنین پوست ناحیه درمان را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن و مطابقت آن با خطوط جدید بدن می شود. لیپوساکشن معمولی اغلب پوست را شل و آویزان می کند.
هنگامی که لیزر لیپولیز به تنهایی انجام می شود، فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد و به طور کلی به خوبی تحمل می شود. بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، این روش می تواند کمتر از یک ساعت تا چند ساعت طول بکشد. از آنجایی که برش کوچک است، نیازی به بخیه نیست و جای زخم حداقل است. در برخی موارد، جای زخم به هیچ وجه قابل مشاهده نیست. بیمار می تواند مدت کوتاهی پس از درمان به خانه بازگردد.

خطرات لیزر لیپولیز

اگرچه لیزر لیپولیز بی خطر تلقی می شود، اما برای بیمارانی که باردار هستند یا به طور منظم داروهای خاصی مصرف می کنند، مناسب نیست. به دلیل ماهیت کم تهاجمی درمان، خطر عوارض جانبی کمتری از جمله کبودی، درد، خونریزی و تورم نسبت به لیپوساکشن معمولی وجود دارد. توده های کوچک ممکن است در محل درمان قابل لمس باشند، اما در مدت کوتاهی ناپدید خواهند شد. عوارض جدی تر نادر است، اما ممکن است شامل تهوع، استفراغ، تب، عفونت یا کبودی طولانی مدت باشد. در صورت وجود این علائم، مداخله فوری پزشکی لازم است.
ریکاوری از لیزر لیپولیز
پس از لیزر لیپولیز، بیماران اغلب می توانند روز بعد به سر کار و سایر فعالیت های عادی خود بازگردند. اثرات مثبت این روش بلافاصله آشکار می شود و ناحیه تحت درمان، با بهبودی، برای چندین ماه بهبود می یابد. مانند لیپوساکشن معمولی، نتایج لیزر لیپولیز دائمی در نظر گرفته می شود مگر اینکه پس از درمان مقدار قابل توجهی وزن اضافه شود

 

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *