۵۶ درصد از ظرفیت اقامت در بوم گردی های کشور پر شد

به گفته رئیس جامعه بوم گردی ایران در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ حدود ۵۶ درصد از کل ظرفیت اقامت در بوم گردی‌های کشور پر شد.

یاور عبیری رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طبق آمار و فهرستی که وزارت میراث فرهنگی از تعداد ظرفیت‌های موجود در اقامتگاه‌های بوم گردی در اختیار ما قرار داده می‌توان گفت ظرفیت اقامت در بوم گردی‌های کل کشور صد هزار نفر شب اقامت است. ولی ما در ایام نوروز که تصور می‌کردیم باید میزبان مهمانان زیادی باشیم؛ شاهد بودیم تنها ۵۶ درصد از ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها پر شد.

وی گفت: این آمار از طریق رؤسای انجمن‌های بوم گردی استان‌ها جمع آوری شده و نشان می‌دهد که آمار اشغال بوم گردی‌ها بسیار پایین بوده است. این درحالی است که امسال مسافران نوروزی زیادی در کشور جابه جا شده بودند.

عبیری علت را در ارائه مجوز به مدارس و خانه‌های غیر مجاز دانست و گفت: در ایام نوروز شاهد بودیم مسافرانی جدا از خانواده فرهنگیان در مدارس اقامت می‌کردند در صورتی که قرار بود تنها خانواده فرهنگیان اقامت داشته باشند.

عبیری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه گردشگری وارد شده و درآمدزایی می‌کند. این ضعف وزارت میراث فرهنگی است که اقامتگاه‌های مجوزدارش بدون مسافر مانده اند و وزارتخانه دیگر با اسکان مسافران در مدرسه درآمدزایی می‌کند.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران گفت: سازمان هواشناسی در ایام عید برای برخی از استان‌ها پیش بینی بارش باران و سیل کرده بود درحالی که اتفاق نیفتاد این مسئله هم در کاهش ضریب اشغال اسکان بی تأثیر نبود.

وی به نقل از رئیس انجمن بوم گردی استان همدان گفت: ضریب اشغال مسافران در بوم گردی‌های کل استان در نوروز ۱۴۰۲ فقط ۱۷ درصد بوده است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *