گردشگری چین و اصفهان گسترش می‌یابد

اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی همه‌جانبه تمامی نهادهای دولتی اصفهان برای توسعه گردشگری میان کشور چین و شهر تاریخی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان میزبان وزیرمختار سفارت چین در ایران و تنی چند از اعضای سفارت چین در ایران بودند.

در این نشست که در محل دفتر شهردار اصفهان و جمعی از مدیران میراث‌فرهنگی و شهرداری اصفهان همراه بود فولی هوآ وزیرمختار سفارت چین در تهران با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در اصفهان گفت: بیش از ۲۰ سال قبل سفری به اصفهان داشتم و امروز بسیار خوشحالم که دوباره فرصتی برای حضور در این شهر تاریخی یافتم.

وی ادامه داد: دو کشور چین و ایران با یکدیگر دوست هستند، لذا با توجه به تأکیدات رئیس جمهور چین که در سفر دو ماه قبل رئیس‌جمهور ایران به چین، ایران و چین را دارای اشتراکات فرهنگی فراوان دانست، که می‌توان ارتباطات فرهنگی دو کشور به‌ویژه اصفهان و چین را از طریق گردشگری گسترش داد.

وزیرمختار سفارت چین در تهران افزود: چین از حدود ۴۰ سال قبل توسعه گردشگری را در کانون توجه خود قرار داد، لذا امروز توانسته‌ایم گردشگری را به یکی از ستون‌های توسعه اقتصاد این کشور تبدیل کنیم و این درحالی است که با افزایش سطح درآمد در چین، مردم این کشور بسیار مشتاق سفر به کشورها به‌ویژه ایران هستند، به‌گونه‌ای که تا پیش از شیوع بیماری کرونا سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر شهروند چینی به این شهر تاریخی، شخصاً به اصفهان آمدم تا با بررسی وضعیت این شهر و بررسی امکانات تلاش کنیم تا سفر شهروندان چینی به اصفهان تسهیل شود.

وی تصریح کرد: سطح کیفی خدمات به گردشگران در شهر اصفهان اعم از خدمات کنسولی، خدمات ارزی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و خدمات ارتباطی و حمل و نقل می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری اصفهان و چین ایفا کند.

علیرضا ایزدی نیز در این نشست گفت: اصفهان قلب تاریخ و فرهنگ ایران زمین است و به تبع آن تمدن مشرق زمین مرهون تلاش‌های فرهنگی و تمدنی دو ملت بزرگ ایران و چین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: ما دو ملت تمدن ساز در جهان هستیم و همین باعث شده که هنوز پس از هزاران سال این دو ملت با یکدیگر دوست باشند، با این وصف مفتخریم که امروز در اصفهان میزبان خیل گسترده‌ای از مردم چین هستیم.

وی افزود: علاقمند به توسعه همکاری‌های دو کشور به‌ویژه کشور چین و شهر شیان به‌عنوان خواهرخوانده اصفهان هستیم.

هفته فرهنگی اصفهان و شیان برگزار می‌شود

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز گفت: بی‌تردید چین برای ایران یک شریک فرهنگی و اقتصادی مهم است و این درحالی است که شهر شیان در چین اولین خواهرخوانده اصفهان است که ۳۴ سال پیش، اصفهان به این عنوان مفتخر شد.

وی ادامه داد: پس از شیان در طی این سه دهه اصفهان با ۱۴ شهر دیگر جهان خواهرخوانده شد، با این وصف ما به واسطه اهمیتی که برای ارتباط با چین قائل هستیم از آمادگی لازم برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و شیان در پاسداشت سی و چهارمین سالگرد این رخداد فرهنگی برخورداریم.

قاسم‌زاده افزود: امروز ما در اصفهان در کنار آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی شاهد زندگی مسالمت آمیز ادیان و اقوام مختلف در کنار هم هستیم، روی همین اصل از فرصت‌های فراوانی برای گسترش گردشگری با کشور چین و حتی شهر شیان برخورداریم، به همین منظور آماده همکاری برای ایجاد یک هتل به نام شیان با همکاری چین در اصفهان بوده و همچنین از آمادگی لازم برای تربیت راهنمایان گردشگری مسلط به زبان چینی برای راهنمایی گردشگران چینی زبان برخورداریم.‌

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *