کمیته رؤسای موزه‌های ملی کشورهای عضو ائتلاف تشکیل شود

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی از اعضای ائتلاف برای حفاظت از میراث فرهنگی آسیا درخواست کرد در کنار «سفیران جوان» و «تشکل‌های مردم نهاد»؛ کمیته رؤسای موزه‌های ملی کشورهای عضو تشکیل شود.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور که برای شرکت در چهارمین اجلاس ائتلاف برای حفاظت از میراث فرهنگی آسیا به چین سفر کرده است، در سخنان خود در اجلاس عمومی ائتلاف به نقش و قدرت موزه ملی در توسعه دیپلماسی عمومی و گسترش صلح و مناسبات کاهش منازعات و اختلافات و ارتقا سواد میراث اشاره کرد و از اعضای ائتلاف درخواست کرد در کنار «سفیران جوان» و «تشکل‌های مردم نهاد»، کمیته رؤسای موزه‌های ملی کشورهای عضو تشکیل شود.

علی دارابی افزود: جهانی شدن بدون پشتوانه میراث فرهنگی ماندگار نخواهد بود و آسیا کانون و مهد فرهنگ و تمدن باستانی بوده است باید در عرصه توسعه و بسط مناسبات و روابط بین‌الملل و فرهنگی اهتمام بایسته داشته باشد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور اظهارداشت: ایران به عنوان تمدن کهن و دارای تاریخ ۷ هزار ساله که بیش از ۳۵ هزار اثر تاریخی ثبت شده دارد، برنامه‌های گسترده‌ای را برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی دارد و از هر اقدامی که موجب حفظ و توسعه میراث فرهنگی در جهان شود، حمایت خواهد کرد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *