کاروانسرای شاه عباسی سمنان تحویل میراث فرهنگی شد

سمنان- طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه و مسئولان استانی و شهرستانی، کاروانسرای شاه عباسی سمنان، تحویل اداره کل میراث فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی همزمان با بعد از ظهر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام مصدق معاون قوه قضائیه، استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، کاروانسرای شاه عباسی سمنان از سازان زندان‌ها تحویل و به میراث فرهنگی استان سمنان واگذار شد.

واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان یکی از مطالبات مردم مرکز استان بود چرا که این بنا سال‌ها در اشغال سازمان زندان‌ها قرار داشته و به جای بازگشایی بر روی گردشگران و استفاده از آن، به زندان مرکز استان سمنان بدل شده بود. از سوی دیگر با ساخت زندان جدید سمنان نیز کماکان این بنا در اختیار سازمان زندان‌ها بود تا بالاخره حجت الاسلام رئیسی دستور تحویل آن را صادر کرد.

استاندار سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه تحویل کاروانسرای سمنان یک مطالبه جدی مردم سمنان برای سه دهه اخیر بوده است، گفت: امروز خوشبختانه شاهد تحقق این امر هستیم و می‌توانیم از کاروانسرای سمنان به عنوان یک فضای گردشگری بهره مند شویم.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه پس از سه دهه وقفه، همراهی قوه قضائیه، میراث، شهرداری و شورای شهر بالاخره نتیجه داد و این بنا واگذار شد، ابراز کرد: این کاروانسرا ظرفیت بسیار خوب گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی شاهد حضور هفت میلیون گردشگر در استان سمنان بودیم، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که استان سمنان می‌تواند از ظرفیت گردشگری برای ارتقای اقتصادی و اشتغال بهره ویژه ای ببرد.

به گزارش مهر، کاروانسرای شاه عباسی سمنان برای چهار دهه به عنوان زندان استفاده می‌شود بنایی که ۴۰۰ سال قدمت دارد و سازمان زندان‌ها تخلیه آن را منوط به تأمین یک ساختمان اداری برای این مجموعه دانسته بود. گفتنی است برای سمنان نیز زندان جدید ساخته شده و یک کاروانسرای ۴۰۰ ساله با هزاران متر مربع فضا میزبان یک اداره کل بود که بالاخره به میراث فرهنگی واگذار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *