وحدت منطقه‌ای در تقابل با یکسان‌سازی غرب

اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وحدت منطقه‌ای کشورهای عضو اکو می‌تواند در تقابل با رویکرد یکسان‌سازی نظام غرب باشد که اهداف غیرانسانی را به همراه دارد.

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خطه اردبیل با داشتن پیشینه تاریخی، علما و فقهای بی‌نظیر همچون محقق و مقدس اردبیلی و سایر بزرگان توانسته در صدر توجه جهانی قرار گیرد.

وی وجود علمای معاصر و شخصیت‌های استثنایی را از خطه زرخیز اردبیل به عنوان یک موهبت الهی یاد کرد و گفت: این ظرفیت عظیم فرصتی استثنایی فراهم کرده تا اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری بتواند شایستگی میزبانی از هزاران گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی را داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: کشورهای عضو اکو با داشتن نیم میلیارد نفر جمعیت ظرفیت عظیم و بی‌نظیری هستند تا با تقویت مراودات و تعاملات فرهنگی، تاریخی و تمدنی خود زمینه رشد و تعامل خود را در سطوح بالاتر فراهم کنند.

ضرغامی وحدت و همگرایی بیشتر این کشورها را در پیشبرد اهداف مختلف یادآور شد و افزود: بر اساس فرهنگ و آئین اسلامی که بر مبنای فطرت اصیل بشری بنا گذاشته شده باید به نحوی حرکت کنیم تا وحدت ملی ما در نقطه تقابل با یکسان‌سازی نظام غرب باشد که اهداف غیرانسانی را دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: غرب با در اختیار داشتن سینما، هالیوود، فضای مجازی و صدها کانال و شبکه صوتی و تصویری سعی دارد تا اهداف شوم خود را در نظام یکسان‌سازی به پیش ببرد در حالی که در نقطه مقابل این فعالیت‌ها و برتری علمی و فناوری جهان غرب، همگرایی بیشتر کشورهای منطقه مؤثر و راهگشا خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: اردبیل پرچمدار وحدت ملی و حتی سطح ملی و جهانی است و این شایستگی‌ها را دارد که در سال‌جاری به عنوان میزبان گردشگری کشورهای عضو اکو در این زمینه گام‌های مؤثرتری را بردارد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *