از گردشگری درست استفاده نمی‌کنیم

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شکل امروزی سفرها چیزی جز خستگی برای مسافر ایرانی در پی ندارد گفت:ما از گردشگری نه تنها به خوبی استفاده نمی‌کنیم بلکه از آن بد استفاده می‌کنیم. محمد حسین ایمانی خوشخو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در ایام پیک گردشگری ایران مثل نوروز یا تابستان افراد فقط جابه جا می‌شوند آنها سفر نمی‌کنند. این جابه جایی ها با اصولی که برای گردشگری قائل هستیم انجام نمی‌شود یکی از این اصول آن است که باید در قالب یک سفر برنامه ریزی شده شکل بگیرد. وی گفت: وقتی این جابه جایی انجام می‌شود؛ پیامدهای منفی آن از جمله زیست محیطی، اقتصادی و … از پیامدهای مثبتش بیشتر خواهد شد. برای آن افراد هم هیچ منفعتی جز خستگی ندارد. این فرد ده روز مسافرت کرده، خسته می‌رود و خسته‌تر برمی گردد. شاهدش هم این است که می‌بینید افراد ۱۵ فروردین از سفر برگشته اند اما تا ۲۰ فروردین به سر کار نمی‌روند چون هنوز خسته هستند. قرار بود با این سفر خستگی یک سال رفع شود ولی بدتر شد. ایمانی خوشخو گفت: ما باید در کشورمان، فرهنگ برنامه ریزی گردشگری را ترویج دهیم و زمان اوج سفر را در طول سال توزیع کنیم تا محدود به ایام .. ... بیش تر بخوانید

تاخیر در بازگشایی کاخ گلستان

موزه‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای گردشگران است. به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به برگزاری آئین افتتاحیه تالار برلیان و یادمان نهضت مشروطه ایران و بسترسازی فنی و همچنین کاهش مصرف انرژی، موزه‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در تاریخ ۱۸ مرداد ماه تا ساعت ۱۴ بازدید نخواهد داشت و از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای گردشگران است. آئین افتتاح تالار برلیان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد. همچنین شرکت برای علاقمندان و دوستداران تاریخ و فرهنگ در این مراسم آزاد است. گفتنی است؛ پیش از این و در روزهای دیگر ساعت بازدید از بخش‌های مختلف کاخ گلستان از ساعت ۹ تا ۱۶ است. ... بیش تر بخوانید

چرا از ظرفیتهای ایران نمی‌گویید/انتشار تقویم نمایشگاه‌های گردشگری

بازاریابی در نمایشگاه‌های گردشگری، تخصصی است که در ایران متولی فعالی ندارد مگر بخش خصوصی که بتواند با هزینه خودش تبلیغ جاذبه‌های ایران را انجام دهد تا شاید بازارش بعد از چند سال رونق بگیرد. خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در جهان همیشه روشی کارآمد برای بازاریابی به شمار می‌آمدند. اکنون نیز به رغم پیشرفت در بازاریابی‌های رسانه‌ای و فناوری اینترنتی همچنان نمایشگاه‌ها به دلایل زیادی سودمند هستند و حذف آنها از دستور کار، موجب از دست رفتن فرصت‌های بزرگی برای رشد می‌شود. در این نمایشگاه‌ها ممکن است بر روی مخاطبان یا تجارت به مشتری تمرکز شود، اما معمولاً هدفشان جذب عموم مردم است. رویدادهای ترکیبی هم وجود دارد که هم بازدیدکنندگان تجاری و هم مصرف کنندگان را در روزهای جداگانه طبق برنامه ریزی سازمان داده شده، شرکت می‌دهند. در این نمایشگاه هاست که می‌توان شاهد آخرین پیشرفت‌ها در آن صنعتی بود که برایش نمایشگاه برگزار کرده اند. به دلیل اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها، فعالان صنعت گردشگری نیز نمایشگاه‌های متعددی را برگزار می‌کنند. این رویدادهای سفر و گردشگری تقریباً در بیشتر کشوره.. ... بیش تر بخوانید