موضوع واگذاری ابنیه تاریخی کذب است

وزیر میراث فرهنگی گفت:بحث واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و آن را تکذیب می‌کنیم،بلکه همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابینه تاریخی مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و آن را تکذیب می‌کنیم؛ بلکه همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابینه تاریخی مطرح است.

وی افزود: این اقدام، یکی از گام‌های خوب دولت مردمی است که با قوت ادامه می‌یابد. البته از گذشته چنین سیاستی برقرار بوده اما دولت سیزدهم این موضوع را جدی‌تر دنبال می‌کند و با سرعت‌بخشی، ابعاد آن را گسترش داده است، چراکه بخش مردمی باید در این زمینه مشارکت کنند و به این اقدام علاقه دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بسیاری از ابنیه تاریخی کشور در حال از بین رفتن است و هیچ اعتباری برای مرمت آنها وجود ندارد؛ همچنین نگهداری بنا بحث مهمی است؛ بنابراین با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم.

وی بیان کرد: این همکاری اتفاق بسیار خوبی است که با رویکرد مصادیق دولت مردمی و بر اساس مزایده‌ها صورت می‌گیرد.

ضرغامی اظهار کرد: نه‌تنها با اقدام بخش خصوصی این ابنیه تاریخی آسیب نمی‌بیند بلکه از آسیب نجات پیدا می‌کنند. ابنیه بسیاری وجود دارد که تعمیر و افتتاح شده‌اند. برنامه‌هایی که برای کاربری ابنیه مورد تأیید وزارتخانه قرار می‌گیرد به صورت مدت‌دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار و طرف قرارداد در می‌آید و به هیچ وجه بحث مربوط به واگذاری آنها صحت ندارد و بدین وسیله آن را تکذیب می‌کنم.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *