سه برابر شدن بودجه میراث فرهنگی/واگذاری ارگ راین منتفی شد

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از سه برابر شدن بودجه وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت:واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به تصمیم واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی کرمان توست صندوق احیا گفت: واگذاری این دو بنا تا اعلام نظر کمیته نفایس و بررسی بیشتر منتفی شد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال با همیاری وزارت میراث‌فرهنگی بخشی از فعالیت تورگردانان به زائران مرقد شهید حاج شهید قاسم سلیمانی اختصاص داده شده است و همکاری خوبی با بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این رابطه داریم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حاج قاسم قهرمان فرامرزی است تصریح کرد: اگر بخواهیم برای نسل جوان از هویت ایرانی، قهرمانی و بیگانه ستیزی بگوییم باید برای معرفی این مرد بزرگ برنامه ریزی کنیم و در برنامه‌ها هم قرار دارد.

وی با اشاره به ساماندهی محوطه باستانی کنار صندل جیرفت خاطرنشان گرد: سال گذشته حرایم محدوده تپه کنار صندل مشخص شد و برای این محدوده اعتباری اختصاص دادیم.

دارابی ادامه داد: در سال جاری برای کنار صندل چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم که محوطه سازی آن را انجام دهیم البته ساماندهی محوطه سازی را از سال گذشته شروع کرده ایم.

وی بیان کرد: عملیات ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت از سال ۸۶ با اعتبار هفت میلیارد تومان شروع شده است و در سفر دولت به استان کرمان ۶۰ میلیارد تومان یعنی بیشترین اعتبار برای موزه منطقه‌ای جیرفت در نظر گرفته شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *