رییس جمهور دستور بیمه ده هزار هنرمند صنایع دستی را داد

وزیر میراث فرهنگی از دستور رئیس جمهور برای بیمه ده هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: به زودی درباره ثبت بافت تاریخی شیراز نظر وزارت را اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پاسخگویی مردمی و برخط عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به همراه ارائه گزارش ارزیابی عملکرد وزارت میراث فرهنگی در حوزه ارتباطات مردمی دولت سیزدهم امروز در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست ضرغامی به تماس‌های مردمی جواب می‌داد و گاهی مدیران خود را برای پاسخگویی روی خط می‌آورد.

در این جلسه ضرغامی گفت: درباره ثبت بافت تاریخی شیراز قرار شده به زودی نظر وزارت را اعلام کنیم چون این موضوع ابعاد گسترده‌ای دارد.

ضرغامی بیان کرد: تفویض مأموریت‌ها به استان‌ها اولین قدم ما در وزارت میراث فرهنگی بود. بسیاری از مجوزها در استان‌ها داده می‌شود. هر کسی وارد سامانه‌ای که ما اعلام کردیم شود مجوز را می‌گیرد تا کارش را شروع کند. این طور هم نیست که بدون تحقیق مجوز داده شود.: برخی از حوزه‌ها نظارت بیشتری می‌خواهد.

وی گفت: بوم گردی جزو اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است هر کسی در هر جا طرفیت این کار را دارد برای دریافت مجوز اقدام کند. همچنین نگهداری آثار را برای خود جزو وظایف اصلی می‌دانیم یگان حفاظت واقعاً با کمترین امکانات و فداکاری از بزرگترین ثروت ملی که در اختیار ماست نگهداری می‌کنند. نگهداری از موزه‌ها به خوبی انجام می‌شود و اگر جایی خبری می‌رسد افراد ما حضور پیدا می‌کنند تا مشکل حل شود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *