توسعه همکاری میراث‌فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران

معاون میراث فرهنگی کشور بر ضرورت توسعه همکاری میراث‌فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که برای شرکت در اجلاس «ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا» به چین سفر کرده، با لی کوین قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین در این دیدار از توسعه روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های میراث فرهنگی و گردشگری اعلام حمایت کرد و گفت: ایران و چین دو کشور با تمدن‌های کهن و تاریخی در آسیا هستند که باید همکاری‌های گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

لی کوین همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری نمایشگاه موزه‌ای در ایران قدردانی کرد و این گونه رویدادها را گامی مؤثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی دانست.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، گفت: روابط میان ایران و چین با سابقه و کهن بوده و پژوهشگران معتقدند که این مناسبات دوجانبه از «راه ابریشم» آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز نیز پایدار بوده است.

دارابی با تأکید لزوم حمایت همه جانبه از این دستاورد عظیم فرهنگی، افزود: در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مشکلات در سایر حوزه‌های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *