تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران هستند

اردبیل- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران هستند.

علی‌اصغر شالبافیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۵۰ کشوری که قرار است روادید آنها لغو شود در پنج گروه تعریف شده که شامل کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان با روابط راهبردی، کشورهای با جمعیت بالا و سرانه درآمدی بیشتر و همچنین کشورهای با اشتراکات فراوان با جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نیز باید در مسیر تقویت مراودات به ویژه در بخش گردشگری و توریسم سلامت قرار گیرد و ما با ابزارهای تسهیل‌گر دیپلماسی در صدد رفع مشکلات و پیش‌آمدهای ماه‌های اخیر هستیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عزم دولت را برای کمک به حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری یادآور شد و گفت: تلاش ما بر این است تا تسهیل‌گر حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشیم.

شالبافیان افزود: پیشنهاد لغو روادید با ۵۰ کشور به هیئت دولت داده شده و ما منتظر جمع‌بندی نهایی در هیئت دولت و اعلام نظر قطعی در این حوزه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه تحریم‌ها در مبادلات بانکی خللی را وارد کرده اما بانک مرکزی به دنبال سازگار مناسبی است تا تسهیل‌گر هزینه‌کرد گردشگران باشد.

شالبافیان اضافه کرد: گردشگران تمایل به هزینه‌کرد زیاد در کشورمان به ویژه در حوزه خرید هستند که با توجه به تحریم‌های بانکی موانعی ایجاد شده بود که بانک مرکزی سعی دارد به همراه کارت‌های بانکی در این حوزه یاریگر گردشگران باشد.

وی بیان کرد: به جای پول نقد، این کارت‌ها می‌تواند در خرید و فروش و حضور گردشگران و هزینه‌کرد آنها مؤثر باشد و قطعاً با آرامش بیشتر می‌توانند سفر خود را انجام دهند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران هستند هر چند که تحریم‌ها برخی موانع را به وجود آورده ولی قطعاً در گسترش روابط ایران با کشورهای مختلف این اقدامات نمی‌تواند مانع ایجاد کند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *