تقدیر سالانه از چهره‌های برتر در روز بوم گردی‌ها

رئیس جامعه بوم گردی با بیان اینکه در نظر داریم روز ۳۱ اردیبهشت را به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم ملی ثبت کنیم گفت: می‌خواهیم سال‌های آینده در این روز از چهره های برتر تقدیر شود.

یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های اقامتگاه‌های بوم گردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روز ۳۱ اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی در هر سال معرفی می‌شود. امسال نیز در این روز با کمک وزارت میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور رؤسای انجمن‌های بوم گردی استانی از پیشکسوتان حوزه فرهنگ تقدیر شد یکی از این تقدیرشدگان نیز «مازیار آل‌داوود» مالک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای تاریخی گرمه شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان بود که به عنوان چهره ملی در بخش تنوع فرهنگی ایران معرفی شد.

آل داوود که به پدر بوم‌گردی ایران نیز شهره است با مهاجرت به روستا که ریشه در اصالت خانوادگی خود داشت اقامتگاه بوم‌گردی را راه‌اندازی کرد و ضمن سبب شدن مهاجرت معکوس به روستا، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه حفظ آئین‌ها، فرهنگ، خوراک و بوم این منطقه انجام داد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در نظر داریم تا روز ۳۱ اردیبهشت را به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم ملی کشورمان ثبت کنیم و هر سال از چهره‌های شاخص بوم گردی تقدیر کنیم. چون معتقدیم بوم گردی‌ها در ذات خود تنوع فرهنگی را دارند و به دلیل تنوع در نوع اقامتگاه‌ها، برنامه‌هایی که دارند، معرفی فرهنگ و آئین‌های هر منطقه و روستا در کشور می‌توانند به عنوان فعالان این حوزه معرفی شوند.

عبیری بیان کرد: در نظر داریم سال آینده افراد تأثیرگذاری که در حوزه بومی تنوع فرهنگی، موسیقی فولکلور و غیره کار کرده اند، با در نظر گرفتن شاخص‌هایی به عنوان چهره برتر ملی در حوزه بوم گردی‌ها شناخته و انتخاب شوند.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *